Säsongen 25/26

Å jag ser framför mig, att när Anton summera det här så. Vi har dom 6 första matcherna, dom ställer till det för oss.

1 gillning

Nu blir varje omgång lite som om man har en vågskål mellan HV och Örebro, när de tar poäng och vi inte , eller tvärtom så kommer det att ge stort utslag.

Vi måste väl ta flesta poängen i de 2 matcherna mot Linköping om de ska kunna hamna i bottenstriden ordentligt

När det gäller Örebro så har de ju historiskt varit bättre än HV (om man ser det över flera år) , men just i år är det i princip helt jämnt.

1 gillning

Just det här att Örebro varit bättre under de senaste åren kan eventuellt vara lite till Hv:s fördel. Jag tror inte att Hv känner samma panik över att befinna sig på kvalplats, det är de ju så vana vid numera.

I Örebro har de kanske mer tänkt att det kommer ordna sig i slutändan, lite samma tankar som man hörde från Hv-lägret under säsongen 20/21 (“Vi blir farliga i slutspelet” osv). Om Örebro skulle trilla ner på kvalplats efter nästa omgång finns det nog risk att det blir lite mer panikartat i föreningen och kanske krampaktigt också på isen.

Med de positiva glasögonen på kan man i alla fall tänka att läget är till Hv:s fördel. Ett inte helt orimligt scenario är dock att Örebro hittar formen omgående och gasar ifrån Hv i tabellen. :slight_smile:

Nejdå, allt som borde vara positivt har en tendens av at vara negativt för oss.

förutom att ÖHK, LIF och LHC förlorar sina matcher så klart.

Förutom att halva laget är utbytt och de flesta inte är vana vid det.

Jo, men jag tänker mer inom organisationen.

1 gillning

Det har du rätt i!

Att halva laget ändå har rutinen därifrån r värt mycket i ett sådant pressat läge. Sen har vi även grabbarna från Modo som varit med om det (och förlorat).

1 gillning

Hur fan ska vi lyckas klå Skellefteå? Poäng i 16 raka matcher och vunnit 10 av sina 11 senaste.

1 gillning

På samma sätt vi slog Luleå! Sandström spikar igen och Ang skjuter slagskott!

Sist behövdes det straffar för att avgöra. Nu saknar de spelare samt att vi har hemmaplan. Oddsen är inte sämre den här gången iaf.

Och gången innan det blev det 3p för vår del.. Hmmm. Hoppet är det sista som lämnar och allt detdär.

Trender brukar ju brytas mot Hv så kan hoppas de gäller även vid positiva trender :wink:

6 gillningar

Alla trender bryts ju mot HV :upside_down_face:

edit: såg att jag var sen på bollen :slight_smile:

1 gillning

Nästa omgång

HV - Skellefteå
Skellefteå förstås det bättre laget så allt hänger väl på hur motiverade de är, men det finns en viss möjlighet att sno poäng pga hemmaplan. ( 1 poäng för HV är kanske normal utdelning, snitt, som jag räknat på det)

Luleå-Örebro
Luleå har haft en stark period men förlorade senast mot HV och kanske vill ha revansch och haka på uppåt (topp 6) . Aningen svårare match än HV har på pappret tycker jag, ( 1 poäng för Örebro är kanske normal utdelning, snitt - som jag räknat på det)

Timrå - Linköping blir väldigt jämnt, det känns som Timrå är inne i en riktigt dålig period (3 poäng på 6 matcher) men samtidigt är ju denna matchen riktigt viktig för dem så inte Linköping knappar in och tar deras play-in-möjlighet (eller möjligen, möjligen får dem involverade i bottenstriden). Viktig match för båda lagen men jag hoppas Timrås toppspelare kan trampa gasen i botten och vinna denna åt dem. Frågan är om Timrås form, men detta är en viktig match för båda lagen. Linköping har i.a.f större chans till poäng än HV och Örebro tänker jag.

PS Kollade ett spelbolag och de håller dock HV och Linköping ungefär lika möjlighet till poäng i sina matcher och Örebro lite sämre möjlighet, men man är ju lite luttrad av HV :slight_smile:

3 gillningar

Hv71 25/26 är en bra parodiserie. Men kan orsaka lidande, så var försiktiga.

LOSERKLUSTRET · omgång 42 · Det fanns chans att fortsätta slå positiva rekord. I stället tillbaka till gamla kontinuitetssynder.

5 gillningar

Nä nu loggar jag ut resten av säsongen. HV bidrar inte till någonting i livet, bara misär. :skull:

1 gillning

40/60 ish HV/Örebro för kval just nu.

Slutspelshopparna får klamra sig fast vid 2%