Säsongen 25/26

Å andra sidan lär tex DIF ta emot Borgman med öppna armar. De har säkert inte problem att få lukrativa kontrakt någon annanstans.

2 gillningar

Knappt lönt att spekulera. Visst, vi kan sitta och gissa oss till vad som är mest troligt. I slutändan fungerar vi alla olika.

Skulle tro att typ Borgman, Ang, Woods, Kloos, Fransson, Hatakka, Rousek mfl har en ganska bra idé var de kommer spela nästa säsong om vi åker ur. Tror ingen av dem har några större problem att få ett nytt kontrakt i paritet med det de har idag.

4 gillningar

Jag är lite förundrad över er som hävdar att ’det är 90 procent risk att vi åker ut’ eller helt enkelt ’vet att vi kommer åka ut’.
Kikade runt på konkurrenternas forum och där finns supportrar som är övertygade om exakt samma sak vad gäller sitt eget lag.

Utan att vända och vrida på det alltför mycket kan man väl säga att det i nuläget är ca 70(?) proc som talar för kval och väl där känns det som 50/50.
Kort och gott, det är 35 proc risk att det blir HA 26/27.

3 gillningar

Jag är mer pessimistisk. Skulle gissa på 95% risk för kval och 40% chans att klara det i så fall. Oavsett motstånd.

4 gillningar

Vi har haft chans att gå om Örebro men vi spelade sämst när de gällde som mest. Nu har Örebro defensiv börjat sätta sig bättre efter de agerade. Samma med Leksand, de har satt sin defensiv och prickat formen. Samtidigt spelar hv sin sämsta hockey på säsongen och det ser uppgivet ut på planen. Därmed tror jag att kvalet är klart och man kommer troligtvis åka i 4 raka matcher, elr möjligt man tar 1 match vid 0-3 när de är lite ofokuserade. Hv kan ju bara vinna matcher när motståndarna tillåter det.

Ja, det som är mest bedrövligt är att man vid ca 45 omgångar spelar sin sämsta hockey på hela säsongen, det känns som man inget tagit till och lärt sig varken bland klubbledning, sportslig ledning eller spelarna. Känslan är att de flesta i klubben lever efter devisen går det så går det, annars kvittar det.

2 gillningar

När det drar ihop sig på allvar så knyter lagen sig samman och man höjer sig några snäpp.

Vi har gått för fulla muggar sen dag 1 har ingen extra växel.

Vi har ingen trygghet i vårt system att spela och allt ställs till individen att göra något som lyfter.

Ena dagen räddar målvakten oss och ena dagen så är det en spelare som har det i sig. Aldrig att vi som lag trummar ihop det och öser på.

1 gillning

Varför kommer vi troligtvis att ryka i fyra raka?

Fössta tossdan i mass, idag kan kvalplatsen nästan vara klar för HV, förlust mot LHC samt att Örebro vinner så skiljer det 8 poäng till cluben och 5 poäng till Öret. Våren har numera övergått från något att längta efter med ljus och sol till ångest och mörker värre än i helevetet.

3 gillningar

Hittills har detta laget alltid vikt ner sig när det gäller som mest. Målvaktssidan är sämre än någonsin, vi har inga spelare som kan spela särskilt fysiskt och sedan verkar vi ha en riktigt usel matchcoach. Sedan har vi en styrelse som är ovilliga till förändringar och vi har ju varit i kval några gånger nu och klarat oss men till slut ryker vi. Så jag är helt inställd på allsvenskan.

1 gillning

Och sedan har eventuella kvalmotståndare lyft sig och verkar insett allvaret.

Tre poäng på fössta tossdan i Mass är ju ett måste

Det blir nog tyvärr Allsvenskan för HV71, eftersom inget verkar hända vad jag vet. Om någon med insyn har något som verkligen stämmer om förändringar I HV71 får den gärna droppa det på forumet, givet att det är något riktigt och inte ett löst rykte. En ny coach vore bra

Denna säsongen har verkligen satt rekord i negativ bemärkelse ur ett personligt perspektiv, har aldrig känt mig så uppgiven och ointresserad över att det blir match… från att haft stenkoll på när de är match och känt glädje vid mål och liknande så känner man sig fan likgiltig till hur matcherna går, finns liksom ingen skäl och känsla kvar längre.. så oerhört tråkigt

6 gillningar

Allt är över, i ödeskvalet måste en ny HC in för att i allafall gör ett försök att spela SHL nästa säsong, vad kan bli sämre ?

2 gillningar

Jaha. Då kan vi säga grattis till LHC. För att illustrera att HV till 99 procent är klara för kval:

Tar Örebro HV måste ta HV måste snitta Tar LHC HV måste ta HV måste snitta
1 poäng 6 1,5 1 8 2
2 7 1,75 2 9 2,25
3 8 2 3 10 2,5
4 9 2,25 4 11 2,75
5 10 2,5 5 12 3
6 11 2,75 6 KÖRT
7 12 3 7 KÖRT
8 KÖRT KÖRT 8 KÖRT
9 KÖRT KÖRT 9 KÖRT
10 KÖRT KÖRT 10 KÖRT
11 KÖRT KÖRT 11 KÖRT
12 KÖRT KÖRT 12 KÖRT
4 gillningar

LOSERKLUSTRET · omgång 48 · Kontinuitet™

2 gillningar

Samma här.

Det är så bottenlöst blött och tafatt på alla positioner.

Tittade på första perioden idag, men stängde av eftersom jag inte ser nån anledning.

De matcher vi vunnit har inte varit direkt övertygande, utan mer tillfälligheternas spel.

Inga röster utifrån kan få ledningen att ta sitt förnuft till fånga.

Om HV gått från en förening till ett företag så anser jag att man försöker sälja en produkt som ingen vill ha.

Hoppas såklart vi klarar ett kval. Om inte; tråkigt för alla eldsjälar som trots allt finns kvar längre ned i hierarkin. Tråkigt för bygden och trist att inte ha något gemensamt att samla sig omkring. Men i övrigt känner jag inte så mycket.

5 gillningar

en till förlust så är ju kontinuiteten hemma. Styrelsen måste vara nöjda nu.