Semifinal 1: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Nästa motståndare för HV71 i slutspelet blir Malmö i semifinal.
Malmö slog ut Växjö i kvarten och får nu mäta krafterna med ett
vasst HV71.

HV71: hv71.se/artikel/8iiuaj0si-3i … emifinalen

JP: jp.se/article/klart-har-ar-h … mifinalen/

Jnytt: jnytt.se/article/just-nu-hv- … o-i-semin/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag är redan nervös.

Jaga livet ur Rhett så inte han sätter sprätt. Det vill jag se. Han övergav HV, nu får man göra livet jobbigt för honom, tryck in han i sargen så han behöver vila sig lite.

Malmö är nöjda med att ta sig till semi. Det kommer dom förstå efter överkörningen i första matchen.

Malmös Stefan Warg stängs av 2 matcher, får böta 8000:- och missar dom två första matcherna mot HV. aftonbladet.se/sportbladet/h … emifinaler

Tror HV71 kommer få enorma problem med Malmö. De är sjukt bra! Knappt HV är favoriter enligt mig. En sjunde avgörande match känns inte alls helt borta.

Har samma känsla. Sista meningen borde samtliga ta efter, rama in och hänga ovanför kudden.

4-1

Tror HV känner sig ganska nöjda med att ha kommit till Semifinal också efter många års misslyckande i slutspel. Nu när vi är Topseedade så ligger all press hos oss, och vi har därmed allt att förlora. Malmö o andra sidan, allt att vinna.
Hoppas såklart att jag har fel och att HV får möta Frölunda i en SM-final… :slight_smile:

4-0 i matcher till HV71. Förstår inte vad ni är rädda för :wink: Kom ihåg vem som kom med det vinnande resultatet först :laughing:

om man inför säsongen hade sagt att Malmö kommer spela semifinalen, ja då hade man ju gapskrattat och dumförklarat denna person.
Men nu skulle de inte förvåna mig om dom till och med spelar final. Jag tror HV kommer få de ruskigt tufft mot Malmö.
Kan gå precis hur som helst.

Nycklarna tror jag blir att få hål på alsenfelt tidigt.
Spela med riktigt hög fart, Malmö har ganska stora tunga forwards så gäller att flytta pucken snabbt i försvarszon så dom ej får fast oss gång på gång för då blir dom tunga att möta. Våra forwards ska ligga på deras backar stenhårt, mslmö vill ofta hitta in i mitten i försvarszon så om vi läser detta spel på ett bra sätt och sätter en stenhård press så kan de gå vägen.

Men, detta blir ej enkelt mina damer o herrar. Tror på 7 stenhårda matcher. Men vägrar sia utgången.

Mycket ovisst…

Men visst börjar man bli nästintill övertänd gott folk.

Ysh jag är skit nervös faktiskt, FBK hade vi inte problem emot men det såg ut likadant i serien också.
Malmö däremot har vi haft svårt för i serien…snälla ge mig en bra första match nu!

Jag blir så jävla nervös kommer dricka upp hela mitt rom förråd till första matchen för att rädda hjärtat och psyket

Otroligt nervös men oxå rejält taggad.
Hoppas vi kan våga köra på med fart och inte på något sätt underskatta danskarna som jag tror Växjö gjorde några procent.

Matchen visas i TV4 imorgon med start 15.00 för er som inte kan vara på plats.

- Lagen möttes fyra gånger i SHL och Malmö vann tre av dem. Det var dessutom målrika matcher med totalt 28 mål, alltså ett snitt på 7 (!) mål per match.

- Martin Thörnberg har snittat en poäng per match i slutspelet med tre mål och en assist.

- Nichlas Hardt har imponerat stort under slutspelet och är poängbäst med 8 pinnar. Han har dessutom delat ut flest tacklingar, 30 stycken.

- Rhett Rakhshani är målbäst i slutspelet med 5 fullträffar.

Cmore Hockey sänder matchen i sin helhet, vilket inte TV4 Reklam gör. Värt att poängtera.

Minns för några säsonger sedan då Hardt nästan ensam slog ut oss ur kvarten, då i LHC. En riktig slutspelslirare och personlig favorit.

Känner mig dock inte nervös (än). Malmö tar en, max två matcher, men inte en chans att dom kan vinna fyra. Vi har vunnit 11 av våra 12 senaste matcher och går man längre tillbaks så ser det i stort sett lika bra ut med 22 - 6 på våra 28 senaste. Formen är på topp och vi går för guld! :smiley:

Kul match i matchen mellan Honken Trophy vinnaren Alsenfelt och Linus, SHL:s bästa målvakt.

[size=150]GAMEDAY![/size]

  • Flaggan är hissad
  • Samtligas matchtröjor sitter på
  • Svettpuck är på ingång
  • Mjöden är iskalla
  • Måltutan är varm och redo

SLÄPP PUCKEN NU :slight_smile:

Slarvigt stenlund

BP :frowning:

Helvete va bra Malmö är i pp

Inga mer korkade utvisningar tack…