Semifinal 2: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71
HV71 leder med 1-0 i matcher.[/size]

Härlig seger i Kinnarps på lördagen och nu vänder serien ner
till Malmö. Andreas Borgmans avstängning är över och han kan
spela igen på måndagskvällen.

JP: jp.se/article/hv-stjarnan-ti … -semi-tva/

Redhawks tv: malmoredhawks.com/artikel/ak … emifinal-2

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu går vi för sjätte raka i detta slutspel.!! Med borgman tillbaka i uppställningen!!
19:00 smäller de gott folk.!!

Jag tror på vinst. Jag har en dröm om att gå helt obesegrade genom finalspelet. Skriva historik!

Erik Andersson lirar ev inte ikväll.
Lower-middle-upper injury day to day.

Vore skönt med vinst men tror på en 1-2 förlust ikväll med tajt spel men Malmö lyfter med sitt hemmastöd. Jag tror på 4-2 i matcher

Tror Mif kommer komma ut med en ruggig fart och det gäller att stå emot den ibörjan utan att ta utvisningar och sen spela in oss i matchen då kan vi ta detta för ett bättre o bredare lag är vi!

Men vi kan inte gå ner oss några % under matchen för då kan vi bli nertryckta i egen zon.

Tippar 2-2 och en oviss SD! Hoppas såklart att vi avgör den.

jag tror på en 8-0 vinst till HV där vi tar dem i luggen å daskar till dem så deras huvuden inte slutar spinna förrns i augusti. :smiley:
Allt annat är under min förväntan.

Smäll gärna på Welch lite extra. Han är deras klart viktigaste back men har ett hett temperament och är lätt att få ur balans. Vinner vi idag så tar vi hem den här matchserien. Skulle vi förlora så är pressen tillbaka på oss och det blir en nervig match 3. För övrigt hoppas jag se mer från Christensen. Han har varit ok men tycker fortfarande inte att spelet har lossnat för honom hittills i slutspelet.

Vill se mer av Önerud ikväll. Tycker han var väldigt blek i senaste matchen. Viktigt att han kommer igång nu.

Hoppas vi kan spela fysiskt men vara noga med att hålla huvudena kalla och inte dra på oss utvisningar.
Gött med Borgman tillbaka och hoppas även Lehtonen får kruta in sitt första mål för HV. Var ju väldigt nära förra matchen.

Idag blir jag officielt skeløgd, HV på TVn och Sødra på datorn.

Kan man hoppas på 6 poæng?

Eller 3 poäng till södra och 2-0 i matcher till HV71… :wink:

Det går lika bra!

Matchen sänds dessutom på TV12 i kväll. Höll på att beställa matchen helt i onödan. :laughing:

Undra om Törngren får några byten ikväll, han har inte spelat match på länge.

Fy f*n vad jag älskar slutspel!

På plats ikväll. tror det blir bra fart från båda lagen. Hoppas HV kan sätta någon puck i PP ikväll, såg ju i FHC-BIF vad ett bra pp kan göra :astonished:

En buss och 30 anmälda från NBS. Info från igår söndag och räknar kallt med en överfull vrålhet "stänk"buss.
northbanks.se/2017/04/02/inf … gens-resa/

KROSSA MÄLMÖ!

På plats :slight_smile:

SLÄPP PUCKEN