Semifinal 4: BIK Karlskoga - HV71

[size=150]BIK Karlskoga - HV71[/size]

Ännu en bortamatch mot Karlskoga för HV
på torsdagskvällen. En seger till och HV är i final.

Stillman inför semi 4: hv71.se/article/3x9ual1xj-3 … -karlskoga

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hoppas på bättre start idag. KROSSA BIK!

Hoppas dom inte går ut med en slapp attityd ikväll, vore gött att mosa dem med 4-0, spara lite energi och ev skador till finalen

Hata BIK, krossa inaveln, rena hockeysverige!

Enligt Jp (låst artikel) är det frågetecken kring vissa spelare. Nån som vet vilka det gäller?

Samma som sist.

Martin Andersson JP
HV kan säkra en finalplats – så ser truppläget ut: ”Ett frågetecken givetvis”

HV71 har gått upp till 3–0 i matcher i semifinalserien mot Karlskoga. I kväll kan laget säkra en finalplats. Och precis som senast finns det frågetecken kring några spelare.

Karlskoga gjorde under måndagskvällen ett tappert försök att skaka liv i semifinalserien. Laget fick en kanonstart i den tredje semifinalen och gick tidigt ifrån med en tvåmålsledning. Men HV71 visade, som så många gånger förr, att man är ett lag där det kryllar av matchvinnare och tack vare bland annat en fin utdelning i numerärt överläge lyckades man vända underläget till seger och därmed gå ifrån med 3–0 i matcher.

HV tvingades göra ett par förändringar i match nummer tre eftersom Nichlas Torp och Christoffer Törngren sent fick lämna återbud på grund av sjukdom. Om de är med i den fjärde semifinalen är just nu oklart, men det som är klart är i alla fall att Tommy Samuelsson tycker att ersättarna gjorde bra ifrån sig.
– Det är fortfarande ett frågetecken givetvis (angående Torp och Törngren). Men de som hoppade in i tisdags gjorde det fantastiskt bra. Söderberg, som inte hade spelat någon minut i semifinalen tidigare, gjorde det bra. Alexander Ytterell fick göra sina första minuter på 5-6 veckor och gjorde det jättebra och Måns som jag sa igår var en av banans kungar. Han kom in och var en avgörande faktor till vår vinst igår.

Är det svårt att välja ut en trupp?
– Nej det är som jag har sagt hela tiden, bredden vi har skaffat oss… Jag måste hylla gruppens beteende och de enskilda individernas beteende för hur de handskas men den här situationen oavsett om de är med eller inte med i laguppställningen. Det värmer givetvis.

Finns det frågetecken kring någon annan spelare inför kvällens match?
– Vi har inte summerat färdigt än men ingenting nytt just nu. Men vi vet hur snabbt det kan tillstöta saker, till exempel som med ”Torpet” och Törngren, liknande kan ju hända med någon annan men vi har beredskap för det, säger Samuelsson som hoppas kunna stänga serien på torsdagskvällen.
– Det är som vi sagt förut, vi ska stänga böckerna oavsett resultat i matchen eller i matchserien. Vi ska ta varje enskild händelse och se den som unik hela tiden. Det är det allt handlar om.

Karlskoga–HV71
När: Torsdag 14 april, 19.00.
Vad: Semifinal 4:7.
Var: Nobelhallen.

Läget i Karlskoga: Marcus Hellgren, David Lindquist och David Lilja saknades senast och där är det dag för dag som gäller. Någon av dem kanske kan vara med ikväll. Däremot är Edwin Lindström långtidsskadad.
Läget i HV71: David Ullström är borta resten av säsongen. Dessutom är det frågetecken kring Christoffer Törngren och Nichlas Torp som båda var sjuka senast. Men bredden är enorm och spelarna som klev in senast och ersatte duon gjorde det bra. HV har 3–0 i matcher och mycket talar för att man på torsdagskvällen säkrar en finalplats.

JP/Jnytts Martin Andersson tippar: 2–5.

Verkar vara samma lag som sist, fast man byter plats på Matson och Powell. Tror det kan vara bra, tycker Powell försvunnit lite de senaste matcherna.

Tycker man ska låta Larsson stå ikväll, bra att ha bägge målvakterna matchtränade.

Är vi med från start idag så ser jag inget som kan stoppa oss för en finalplats redan ikväll!

kötta-kötta-kötta!!!

ser rätt tomt ut… vad gör alla bik-are?

Kommer sitta två timmar bakom ratten från och med nu. Kan således inte drick resultatpåverkande ölbärs. Får vi stryk ikväll så vet ni vad det beror på.

Forza HV.

Jag tag höjd för ditt tillkortakommande!

Får hoppas att Gunnar inte släpper in första skottet på mål så kan det här gå vägen redan ikväll!

kul med mycket hv-fans på plats.

Ingen fara, ikväll blir det hockey nere i baren i källaren.
Kan bli ett par ölbärs också då.

Släpp pucken :exclamation:

Du kan väl dricka ändå?
Det finns goda alkoholfria ölbärs.

Var bor du? Jag beställer taxi direkt!!!