Om vi fortfarande har Ljung så är detta en okej värvning då har vi ullström, Ljung, Andersson och Bengtsson som centrar och det ser jsg som en stark centersida. Tänk på Joakim spelade landslaget iår.
Men är detta nödlösningen om Ljung ryktet ej stämmer så blir jag mörkrädd igen och rädd för man stramat åt spelarbudgeten
Är väldigt delad till Andersson, får han vara frisk kan det bli riktigt bra, men med de skadebekymren han haft är jag orolig. Det får inte bli ngn ny Sweatt-soppa. Har svårt att se att han skulle ersätta värvningen av Ljungh. Tror HV lärt sig en del av säsongens fiasko.
Glöm inte bort David Gustafsson som kommer vara riktigt jävla bra nästa år. Jag tror man ser Ulla som vinge. Hoppas vi kommer spela med:
Ljungh, Andersson, Gustafsson, Bengan. Det där är en riktigt solid centersida. Man vill ha mer defensiva centrar. Det blev tydligt ifjoldå Ejdsell och ulla flyttades ut på kanterna.
Fan vikken king värvning! Men som ni skriver är han ganska skadedrabbad. Utan skador är han en given förstacenter! Tillsammans med alvarez och teden blir de ligans vassaste lina!!
Höken skriver att: HV-sportchefen Johan Hult har därmed spikat sin centersida till nästa säsong, även om DIF-värvningen, Markus Ljungh ännu inte är presenterad.
Så J.J känns väl väldigt tveksam (om nu Höken har rätt)
Ser redan fram emot nästa säsong. På pappret ska vi definitivt vara med och slåss om guldet. Givetvis återstår några frågetecken på backsidan, men jag har stark tilltro till J&J och att de inte gör samma misstag som de gjorde inför denna säsong.
Känner mig oxå väldigt delad, en bra spelare som säkert kan spela på hög nivå i två år till men herrufan vilken chansing detta är ändå. Andersson hade 16/17 en totalt spoilerad säsong där han inte spelade nånting och har även haft återkommande bekymmer under den gångna säsongen. Vad hintar om att han är kvitt sina skadebekymmer ?
Andersson har missat nästan en och en halv säsong med en svår höftskada som riskerade avsluta hans karriär. Skönt att det inte blev så men alla måste känna att detta är en högriskvärvning, Jag tycker spelare med svåra skador sällan blir helt återställda. Varför är HV beredda att ta den risken efter den senaste säsongen? Kan det vara så illa att de känner sig tvungna eftersom de riskerar förlora Ljungh?
Jag antar att de har gjort tillräckligt stora och noggranna läkarundersökningar som visar att han är helt återställd från skadan, som höll han borta helt från spela förra säsongen. Tror knappast de skulle välja att värva någon spelare nu, som en sorts säkerhet ifall att de skulle gå bet på en annan tilltänkt värvning. Det är bara i april.
Bra värvningar såhär långt. En Andersson i form tillhör toppskiktet bland centrar i SHL utan tvekan. Får instämma och hoppas att han äntligen är kvitt sina höftbekymmer.
I övrigt så är han inte tänkt att ”ersätta” Ljungh (som iofs inte är officiellt klar än) på något vis, utan detta är ytterligare en värvning.
Vi ser ut att få en finfin centeruppsättning nästa säsong, det är ett som är säkert.
Jag har svårt att se varför Johnson ska in? Centersidan är full (givet att Ljungh kommer). Sen finns det redan ordentligt med forwards för de lägre formationerna. Om inte Wärn eller/och Figren försvinner känns det överflödigt. Finns ju även frågetecken för Engvall till NHL.
Så möjligen en/två forwards till topp 6 om Engvall försvinner.