Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

[url]https://www.hv71.se/article/6r1takzon-3iaijd/tyler-kelleher-ny-forward-i-hv71[/url]

där kom den

Undrar om inte den gode Hult har köpt sig mer tid nu :laughing: :laughing: :laughing:

Jo det tycker jag. Räcker om han lämnar kl 00.01!
Nu har han gjort vad han kan med denna truppen.
Det tackar vi för och önskar honom lycka till i framtiden!

Snyggt avslut ändå, Hult!

Jag tror han får vara kvar ett tag till. Går vi dessutom upp så vetefan om han inte krånglar sig kvar ytterligare. Katten har 9 liv, Hult har fler. Han har fixat en målvakt, en back och två forwards. Det ger nog eko i ledningen.

Det är detta som är faran. Efter så många år av misär ska tusan inte 1 deadline-day rädda honom.
Missförstå mig inte, kanonjobbat idag men SHL-trupper kan han inte bygga.
Bättre han får kliva av nu, förhoppningsvis med en galet snygg avslutning på sitt jobb.
Om inte annat kan det ju rädda upp lite av kaoset han ställt till med.

I mitt tycke landets i särklass sämsta SC sett till förutsättningar.

Är du säker på att det är Hult som varit i farten då?? Finns ju andra som kan det här med att vara sportchef.

Ja nu somnar man rätt gott ändå. Bra deadline day. Längesen man kunde säga det… Nu gäller det bara att alla har rätt karaktär i vår breda trupp men det brukar ju inte vara något Hult lämnar åt slumpen…:smiley:

15 minuter kvar. Det går att trycka in en hel startuppställningen på den tiden……

Nubben ryktas till HV, enligt expressen. Hoppas verkligen inte det stämmer.

Han är ju precis den man inte vill ha. Enligt mig ska inte ens Timrå ha kvar honom om de vill ta nästa steg.

Dessutom. Någon som minns Nubbens lyckade sejour i Frölunda. Herregud. Hoppas det inte ligger någon som helst sanning i detta.

Om vi är kvar i allsvenskan är han en bra värvning, han vet vad som krävs för att gå upp i SHL, men om vi går upp iår är jag mer tveksam då han inte klarat av att hålla kvar timrå

Jag hade tyckt han vore bra faktiskt. Byggt många bra lag för liten budget flera gånger sen har han lite hårdare nypor än Hult och vågar ta tuffare beslut snabbt.

Av ren nyfikenhet vem hade du velat se?

Nej Nubben känns inte spontant som en sportchef på uppgång som det är värt att lösa från kontrakt för att få. Ser gärna nån annan faktiskt. Får man drömma om Lidas? :wink:

Ja, alltså. Det finns ju en mängd av intressanta namn som nämnts. Gregorsson, Lars Johansson, Pär Johansson. Kanske FBK:s Jakobsson (dock lite tvek på den), eller varför inte Patrik Hansen? Svårt att säga vad jag vill se. Det mesta kommer gissningsvis bli bättre än det vi haft. Däremot vet jag bestämt vad jag inte vill se. Och det är sportchefer som nådde sin peak i början av 00-talet. Det känns som en Tommy Samuelsson-lösning. Typ vi behöver hålla skeppet flytande och få stabilitet. Men det kanske är vad HV vill om de skulle ta sig upp, att som bäst undvika kval?

Som någon skrev ovan. Spelar HV i allsvenskan kan Nubben vara ett intressant namn. Men han, liksom Hult, har haft åtskilliga år i SHL där de visat att de inte kan ta nästa steg med den förening de styrt över. Nubbens Frölundaäventyr borde ju vara en varningsklocka om inte annat. En annan varningsklocka är det lag han fick ihop när Timrå åkte ur första gången. Visst, Timrå hade ekonomiska problem, men den Centersidan man gick in med i säsongen måste vara den sämsta någonsin i SHL (Hagos, Bagarn bland annat).

Som jag påpekat. Tror inte ens Timrå nödvändigtvis vill ha kvar honom om de håller sig kvar. Vill Timrå etablera sig i SHL och ta nästa steg så måste de få in nytt blod. Varför ska då HV ta in en sportchef som åkt ur SHL x antal gånger, och nu ser ut att eventuellt göra det igen?

Stort nej tack till Nubben.

Någon som vet vad Madhawk skrev gällande Andraes framtid?

MrMadhawk skriver att Andrae kommer att spela i SHL nästa säsong. Han har redan kontaktats av ca 10 SHL-klubbar som alla vill skriva kontrakt nu. Men Emil vill helst spela SHL med HV71 så han avvaktar tills han vet om HV spelar i SHL eller inte. Jävligt juste av Emil om det stämmer.

Låter bra! För man visste ju redan att han var förlorad om vi inte går upp.

Men låt oss säga att vi går upp, då ser backsidan bra ut om vi får några hemvändare. Kanske är OT i denna tråden men jag tänker (hoppas) så här…

Almquist - Pilut
Andrae - Kinnvall
Torp - Billins
Sjöholm

Inte lika pessimistisk. Vad man har hört om honom ska han väl ha rätt fina kontakter o lyckats rätt bra de senaste åren. Bättre än Hult.

Nubben nådde alltså sin peak i karriären i mitten av 2000-talet. Det är över 15 år sedan.

En enda gång har han testat vingarna utanför Sundsvallsområdet. Det var i Frölunda. Och det blev fiasko deluxe tillsammans med en viss Ulf Dahlén… Där och då visade Nubben med all tydlighet att han inte kan hantera en större budget, utan fungerar som bäst när han har små medel att jobba med.

Enligt Sportbladets artikel tycker Nubben själv att Timrå behöver en ny ledare som kan ta dem in i framtiden. Tror inte många Timråsupportrar säger emot. Men HV tycker alltså det är en god idé att ta in en old school-SC som passerat bäst före datum för x antal år sedan? Om inte Nubben känner sig som rätt person att ta Timrå in i framtiden, varför skulle han då kunna göra det med HV?

Visst, utgår man från Hult så är väl allt annat bättre. Men jag trodde HV siktade högre än så här. Rutin kommer man få. Men utöver det not so much. Jag är som ni förstår mycket, mycket skeptisk.

HV ska inte vara en förening som nöjer sig med SHL-jumbons sportchef. Ett otroligt oinspirerat val.