Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

En pajas till en pajasförening!

Men herregud.
Öppnar forumet och ser Challe Berglund. Jag tror att någon försöker vara lite rolig såhär på torsdags eftermiddagen.
Inser att det är sant.
Fattar verkligen ingenting längre.
Trodde vi behövde nytänk?
Grönborg i HV71 nej för fan det passar sig absolut inte…
Men Challe Berglund passar alltså?
Kanske han gör men känns väldigt oväntat.
Förhoppningsvis kan det inte bli så mycket sämre.

1 gillning

Det MÅSTE varit så att Nubben frågat Grönborg som tackat nej, och i sin panik så ringde han sin travkompis Challe …att tro att Challe kan göra mer i HV än Grönborg…då är råttet mågat

1 gillning

Men WHAT!! Vem gör mig sig av lättast för att göra en förändring? Jo Åkerman :laughing:

Åkerman ut, Challe in. Var det allt?

Ja, nu jävlar vänder det… Suck.

Tror knappast nån tränare vill ta sig an HV71 som läget är och det borde vi alla FATTA! Så då får man fråga sina vänner om de ställer upp när de blåser som fan. Tror de kvittar vad HV71 gör vilken tränare som kommer, kval kommer de bli hur eller hur.

Vågar påstå att den som tycker detta är bra är direkt okunnig inom hockey. Så mycket man kan lista som visar varför detta är helt tokigt. Orkar inte för tillfället.

Idag cementerade Nubben bilden av HV som ett riktigt bottenlag som tyvärr nog inte hör hemma i SHL.

1 gillning

Memar du att vi inte varit cementerat bottenlag innan? Mig veterligen har vi varit de i ett antal år.

I övrigt håller jag naturligtvis med om att detta är en katastrofal rekrytering!!

1 gillning

Vi får hoppas att Challe inte börjar spela på matcherna…

Jag försöker alltid se någonting positivt. Men nu är det tyvärr bara mörker. Det här var liksom nådastöten.

Vi har alla här på forumet efterfrågat nytänk, någon som kan leda HV in i den moderna ishockeyn. Och vi får Charles Berglund, som inte stått i ett hockeybås på 10 år. Challe är ju för fan mer intresserad av trav än hockey. Hur lågt kan man sjunka.

Jag kommer att se på lördagens match av ren vana. Men va fan. Det här kommer inte gå, den totala inkompetens kombinerat med nepotism som styrelse och ledning utstrålar börjar bli för mycket, även för mig.

Grönborg lär inte lämna en behaglig tillvaro i schweiziska vårvintern för ett pressat läge i HV71.

Åkerman är, enligt min bedömning, inte någon muntergök efter vad jag sett på träningarna. Så det viktigaste just nu var att få bort honom. Då vare sig Samuelsson eller Stillman är de som är så där överdrivet sprudlande heller, kan det vara nyttigt att få en glad, lite rolig kille (kalla honom gärna pajas) som dessutom spelade forward back in the days.

Många här var kritiska förra säsongen när man tog in Tobias Thermell och undrade vad han tillförde. Enligt vad jag hört var han, utöver sina hockeykunskaper (inte minst i pp), en glad kille, en inspirerande kille, en som fick gruppen att må bra. Sånt är inte oviktigt.

Jag tror Challe är lite samma andas barn som Thermell så jag tror att det kan bli bra. Ja ja, vi får väl se…det viktigaste på min egen tränaragenda var att entlediga Åkerman och det har nu skett.

8 gillningar

Jag har ingen aning om hur Challe är som coach eller människa. Men jag gissar på att de tar in honom av andra anledningar än taktiska förändringar. Bryta ett mindset, förändra energin, gruppdynamiken eller något åt det hållet. Kanske lite som Brynäs inför kvalet?

1 gillning

Pratar om BILDEN av HV som bottenlag. Bottenlag har man varit resultatmässigt men känslan, i allafall hos mig och många andra, har varit att det bara varit tillfälligt. Får man in rätt personer har man alla möjligheter att lyfta igen.

Men så tog man in Nubben. Och som magnusb skriver. Idag kom nådastöten.

Känner mig uppriktigt sagt ledsen. Idag kom verkligheten ikapp på riktigt. Jag tror inte längre på HV. Bara att acceptera. Men det smärtar.

1 gillning

Dusan Umicevic på twitter:
”Enligt mina uppgifter var Rikard Grönborg aktuell för HV71 men valet föll på Charles Berglund. Mer om maktkampen bakom valet i Hockeykväll 22:00.”

Maktkamp?

Och vem fan väljer Challe före Grönborg? Om det är sant ska Nubben bort och det NU.

2 gillningar

Tror de handlar om hur man är som person, Grönborg är JÄVLIGT tuff och rak! Tror inte HV behöver en gaphals i detta läge alls, mer nån som är lugn glad och kan ge energi.

1 gillning

Sjukt om man väljer Challe före Grönborg. Känns inte alls särskilt spännande det här. Riktigt besviken.

Vi hade kunnat ta upp Christoffer Persson från j20 om det är lite garv och glädje på bänken som är målet. Detta känns som en riktig chansning. HV71 är på spetsen på ett berg och på god väg att ramla väldigt långt ner i avgrunden. Jag hoppas verkligen att Nubben vet vad han håller på med.
Men som @Zico nämner viktigt att få bort Åkerman som inte kändes bra från första början.

2 gillningar

Tror helt ärligt han kan göra ett bättre jobb än åkerman! Han är en personlighet och är kunnig, jag är försiktigt positiv, men får en bra känsla i kroppen

1 gillning

Kanske var det tränaren och inte tränarna som en viss A.P syftade på då… hmmmmmmm

”Har varit lite för lika som människor”
Tanken är att ”Challe” ska komma in som lite motpol till Tommy (Samuelsson) och ”Stille” (Fredrik Stillman), förklarar HV71:s sportchef Kent ”Nubben” Norberg. (Enligt JP)

Otippat! Men det lär det inte bli i HV framöver…

Jag är försiktigt positiv trots alla domedagsprofetior. Känner oxå att det viktigaste var att få till en förändring. Sen att det blev Challe känns ju lite märkligt. Tror lika gärna man kunde slängt in Dammis där som glädjespridare men han har väl inte varit forward? :wink: