Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Diskutera seriösa rykten här.

2 gillningar

Så, Isac Brännström och Åke Stakkestad sägs ju redan vara klara för nästa säsong.

Att få hem Isac kommer vara bra – han verkar utvecklats mycket i Luleå och har varit bra de matcherna jag sett.

Åke Stakkestad har inte imponerande statistik och har inte spelat mycket senaste två säsongerna, antar att det är skador men vet inte.
Hursomhelst, en ung spelare med utvecklingspotential som kan ta kliv men redan nu borde kunna leda en jobbig fjärdekedja. Ser potentiell uppsida där med honom, Hansson och Lindbäck.
Någon som faktiskt följer allsvenskan något och sett lite Karlskoga-matcher?

Isac och Petersson verkar ju vara en “match made in heaven” så Isacs intåg lär nog lugna Peterssons nerver. Givet att vi inte åker ur. Ser fram emot att se Isac i HV igen. Kul med en kille som tar steget och kommer tillbaka med lite nya vibbar och erfarenheter. Bra att spelare ger sig av ett tag och inte fastnar i en organisations tänk och ramar.

2 gillningar

Är ju dock ändå ganska sannolikt att Brännström hamnar i NHL så tycker inte vi ska ha för stora förhoppningar där. Nubben måste verkligen ha detta i beräkningarna när han bygger nästa säsongs trupp…

Om han flyttade till Jkpg på grund av familjesituation så kanske det ändå här rimligt? Killen lär nog aldrig lyckas i NHL

Engsund tillbaka till HV vore ju mumma. En småelak och tuff back med spelsinne.

Klart Engsund ska hem.

1 gillning

Från expressens sillyrum angående Engsund:

”Får dock till mig att HV71 har givit det klart högsta budet och att familjen verkar vilja till Jönköping, där Engsund också spelade juniorhockey. Det kan tala till HV:s fördel.”

nu är han ute svamlar igen nubben, bekräftar oscar engsund men han dementerar forsberg,

Det står mellan HV och Oskarshamn nu om Engsund enligt Johan Svensson på expressen. HV med bäst ekonomiskt bud, Oskarshamn lockar med långt kontrakt.

Var skriver Svensson detta nånstans?

Han pratar om det i podden.

Engsund vore en galen värvning!

Precis vad vi behöver ! Ordning och reda där bak. En Chistoffer Persson fast bättre offensivt !

Enligt Svensson lockar Oskarshamn med ett 6-årskontrakt (!) och HV med ett 3-4 års-avtal.
HV högre lön dock.

Vad tror vi att han väljer? Familjen ska tydligen dessutom helst vilja till JKPG…

Inte fan kan vi bli bortvalda för Oskarshamn. Nej jag tror att han sajnar med oss.

Han är ju dock en Oskarshamn-produkt ?

1 gillning

Förstår att vi inte kan matcha 6 år på Engsund. Verkar som att HV varit långsamma/utdragen budgivning mot Växjö och att Oskarshamn sedan kommit in på slutspurten.
Hade varit en perfekt värvning utifrån våra behov på kort sikt.

Nu kan vi lägga pengar på pilut istället :blush:

1 gillning

Jag kan inte lasta Engsund för att han väljer Oskarshamn. Det är trots allt moderklubben, och utifrån hur föreningarna “mår” för tillfället är valet kanske ännu mer logiskt. Vi vet ju inte ens vilken serie HV spelar i nästa säsong.

2 gillningar

Oklart om jag skriver i rätt tråd nu?
Men som jag var inne på i lagbygget 23/34 tråden så är inte Engsund värd att kriga för till vilket pris som helst. Laddar Oskarhamn på med ett 6 års avtal med fint pynt så är det bara att ta det för Engsund.
HV71 gör i så fall rätt i att hoppa av en sådan budgivning.
Oskarshamn landar en mycket habil back såklart.
Men det finns andra backar att hugga på om vi klarar oss kvar.

3 gillningar