Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Bästa Kalle! Såg på hvtv efter han gjort sitt mål. Det leendet och skrattet smittar av sig!

1 gillning

Får man ändå säga är en bra indikation. Håller tummarna :slight_smile:

Om Kalle och Borgström anländer har vi en bit över sextio finnar i laget… ett rekord.

8 gillningar

OT: Sextio finnar i laget är lagom. :slight_smile:
Älskar finnar!

1 gillning

Och då ska det ändå troligtvis in en tonåring i mål med…

2 gillningar

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #18 Kalle Maalahti

Denna spaning åldrades rätt bra :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Bra jobbat!!

2 gillningar

Borgström sjuk? Spelade inte i natt i alla fall.

illness stod det inför matchen, så ja.

Hoppas det är sjukdom och inte skada som släpar.

2 gillningar

Strålman tror jag blir en kanonvärvning. Lär va muntligt klar nu iaf låter det som.

Tycker han är borta var o varannan match. Är de månne en ny Ulla vi värvat?

Strålman kommer naturligtvis som Hjalmar bidra med rutin i omklädningsrummet och fungera som en mentor för våra yngre.

Spelmässigt vettefan.

I övrigt ger Nubben känslan av ett litet barn som går in i en leksaksaffär, ser en sak han vill ha och börjar skrika, gråta, rulla runt på golvet, tjata, vägra lämna affären tills han fått den där saken.

4 gillningar

Du kan vara lugn lejacques :smiley:
Strålman kommer att tillföra, jag har den dåliga smaken att följa Arizona :see_no_evil: nu är det iof ett år sedan Strålman spelade där men förra säsongen var han solklar topp 4 back där, funktionell både offensivt och defensivt, bra första pass och han är inte så jäkla trög på rören heller!
Det kommer bli bra, verkar också vara en jäkla bra kille med fötterna på jorden som kommer bli en perfekt mentor och ledare! Med tanke på den fina backbesättningen vi har behöver han heller inte komma in som någon frälsare, bara spela sitt spel, enkelt och stabilt.

4 gillningar

Jag följde Strälman mycket när han spelade i Rangers och han var deras bästa back. Fansen var i uppror när han tradades till Tampa Bay. Han gjorde det riktigt bra där också. Som sagt det var ett par år sen nu men kan inte tänka mig att han tappat allt. Backar har en längre karriär än forwards.

1 gillning

Strålman har ju inte heller en särskilt fysisk spelstil a la Brent Seabrook eller Dustin Byfuglien, så han borde ju åldras bra

Ett par? :slight_smile: Rangers spelade han i mellan 2010-2014. Över 10 år sedan han lämnade. Han lämnade Tampa 18/19… har inte gått jättebra efter Tampa direkt. Bra en gång i tiden men stort frågetecken nu då han knappt spelade i fjol och när han gjorde det så var det nästan uteslutande i AHL. Kanske kan tillföra mycket för omklädningsrummet och som mentor. Även Hjalmarsson var ju bra en gång i tiden, men det är inte så lätt för spelare som varit borta så länge att bara komma hem och tro de ska dominera på gamla meriter. SHL är dessutom mycket snabbare och utvecklats sedan de drog.

Vi har ju redan en väldigt bra backsida och få addera Strålman är ju ändå ett plus. Vi får in ledarskap och mentorskap, en som kan spela PP och BP vid behov samt så tror jag inte han kräver 20 minuter speltid per match.

Som sagt jag följde inte Strålman efter att han lämnat Rangers, men han var ordinarie i NHL fram till 21/22 och då är man inte klappkass. Sen stämmer det att SHL inte är liga där man kan glida runt på en skridsko. Det krävs en hel del för att klara sig i SHL. Men med tanke på den stabila backsidan vi redan har, så tycker jag det är rätt att chansa med en backgeneral med mycket rutin.

1 gillning