Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Tikka känns spontant som en ny Joensuu. Storleken finns och skillsen också. Saknat en sån lirare i årets upplaga.
Kommer nog bli bra.

2 gillningar

Men om han (Martinsson) vill till Växjö och Växjö vill ha honom så finns det ju noll rimlighet i att vi skulle köpt ut hela hans återstående kontrakt som mrmadhawk antyder.

Tikka en perfekt tredjecenter. Då ryker antingen Vigneault eller Nättinen.

Det är svårt det där. Det är ju vissa värvningar som gjordes för flera veckor sedan, och då hade Vigneault absolut ingenting att göra i nästa års trupp. Men han har verkligen spelat upp sig. Men kanske lite försent. För kan också se att Tikka är en direkt ersättare till Vigneault som tredjecenter. Kan inte se att vi kör på båda…

Jag hade gärna sett att hv får in en sån som Kevin Stenlund eller David Gustafsson. Nu tar ju dock de båda plats i NHL men om man får drömma lite.

1 gillning

Välkommen till vårt forum!

Man får drömma, vi har till och med en tråd för just det :wink:

Dröm och dröm. Stenlund är högst aktuell känns det som. Härjar till och från i AHL varje säsong med ett utgående kontrakt. Skulle nog tro att några krokar är kastade till hans agent! Eller har jag fel? =D

Det är jag helt övertygad om, att det har gjorts. Hur som helst. I just denna tråd diskuterar vi rykten som det bevisligen finns belägg för, allt annat diskuteras i drömtråden.

Men, välkommen till forumet!!!

2 gillningar

Jaha okej då är jag med! Tack

Jag tror inte HV betalar en krona för honom, kanske lön fram till typ Maj eller ngt eller kan ha tok fel men tror nog han själv ville lämna då borde de ej kosta allt för mkt.

Ang Tommi Tikka, kika på detta klipp. Tikka i fullt slagsmål när hans lagkamrat ska in och hjälpa till och får en klapp i baken av domaren och flyger 5 meter haha. 34 sek in i klippet.

Pratade med en inbiten Timrå supporter och enligt honom är Viktor Lodin riktigt riktigt bra …….

Tror också att många underskattar honom, gjorde 27 pinnar i ett svagt Timrå. Dessutom fortfarande väldigt ung. Men det är i pusslet han ska få plats i. Svårt!

2 gillningar

Beror väll på vem man gemför med. Lias Andersson är påväg mot 60 pinnar i AHL samt Lodin mot 23. Inte något för en andra kedja känns klart iaf. Och det är ju det som behövs…

Minns Lodin som rätt dryg, jobbig att möta och den del skills.
Svårt utifrån att bedöma då man inte vet vilka vi bryter med och vilka som inte får förlängt.
Men en dålig spelare är det absolut inte.

Frågade min kontakt i Finland angående Tikka och hans åsikt är såhär

” I don’t have a good picture of his skills but he sure is a very annoying player for the opponent. Third or fourth line checking player. Hard working and always pain in the ass.”

Alltså ingen stjärnvärvning men faktiskt det vi både saknat och efterlyst. Det är på tok för bekvämt att möta HV. Tikka kan nog kanske bidra med lite mer än vid första anblicken.

5 gillningar

He is no Chicken Tikka!

5 gillningar

Jag följde både timrå och djurgården väldigt mycket förra säsongen och kan säga att Lodin var väldigt bra! Sjukt bra på att vinna och få med sig puck och bra teknik! Kan göra det där oväntade :blush:

1 gillning

@Herkie82 han har ju gjort hyffsat bra med poäng i ligan och värdigt bra i finska landslaget på dom matcher han spelat också så en del skills verkar finnas .

En bättre variant av Huhtala ?

Min lillebror är i Finland för att se Tappara. Han frågade sitt sällskap, ett inbitet Tappara-fan och en die hard-HIFK:are om vad de tyckte om Tikka.
“Katastrofvärvning”, var svaret. Beskrev Tikka som en spelare med pingisspyke. Gör bara mål och poäng när laget förlorar osv.

Vi får väl hoppas deras svar mer har att göra med att de inte håller på Ilves än att de faktiskt har rätt.

2 gillningar