Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Jag brukar inte vara den mest positiva typen och har kritiserat det mesta senaste 5-6 åren, men nu har jag en magkänsla att det blir bra med Montén.

Bara för att man haft bra meriter innan (Samuelsson) så e set imte självklart att det blir succe och vice versa.

3 gillningar

Den hockeyfilosofin som Montén och Nubben förespråkar, nämligen att vara aggressiva och pressa. Var det inte just det spelet som vi misslyckades med när Samuelsson var tränare? Till slut orkade vi inte pressa längre, höll inte ihop lagdelarna och vi blev överspelade. Det var först när Lindbom kom in och vi började matcherna lite mer defensivt som vi började plocka poäng.

2 gillningar

Därför de bygger en typ helt ny trupp?

1 gillning

Så, vill man diskutera Monten, så gör man det i hans tråd. Han är inte längre ett rykte. Fler inlägg om honom här kommer tas bort, deletas.

1 gillning

Givetvis inte omöjligt, men då ska Frölunda vilja bli av med honom också och det har jag väldigt svårt att se. Ser helt ärligt inte heller varför han skulle vilja gå från Frölunda till oss? Vem som än blir tvåa bakom Ortio nästa säsong kommer att få stå ytterst lite om han presterar som han gjorde mot slutet av säsongen.
Det är möjligtvis för att han gillar Gistedt då.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HC Tomas Montén

Inget att hymla om…

Nubbens favoritutryck nr 1. Och det är inget att hymla om!!!

Faktum är att han faktiskt borde hymla mycket mer.

9 gillningar

Våra sportchefer:

Humlan och Hymlan.

15 gillningar

Det får man hoppas, ja.
“det gäller […] att bli ett stabilt slutspelslag” säger Norberg. Inte ett stabilt SHL-lag, utan slutspelslag. Det sa han (som bekant) inför förra säsongen också…

Jag tror det när (OM) jag ser det, efter 52 omgångar.

Ser man till vad Gistedt skeppat till SHL det 3 senaste säsongerna från SHL så är det Clang till RBK, Dichow VF och nu Larsson till Leksand. Dichow hade 93% i KIK på 28 matcher vilket är väldigt bra dock har han bara 89% procent i SHL i år.

En av förklaringarna kan vara att han inte trivs med målvaktstränaren i VF Kristoffer Martin och vill tillbaka till Gistedt igen. Ledarskapet är viktigt för en målvakt det ser vi i HV. Bland annat hur många supermålvakter har vi haft eller utvecklat?

1 gillning

Dagens sillysnurr i expressen angående lodin. Han bjuds ut till SHL, hv anmält intresse men han har även besökt Karlstad. Känslan är hv avvaktar lite vad man kan få bättre, lodin känns inte som huvudspåret

3 gillningar

Han kanske bara är med och trissar upp priset. :joy:

Blir nervös på alla dessa rykten om Lodin. Känns verkligen inte som en kille vi behöver i truppen baserat på Hults favoritutryck…hans karaktär.

Dessutom har vi mängder av spelare för kedja 3 och 4 redan. För en spelare för lina 1 och 2 är han inte. Vi behöver vi betydligt säkrare kort där om det ska bära uppåt.

4 gillningar

Vi får hoppas att Nubben lärde sig något från Elvenäs värvningen. Deras karaktärer är snarlika.

Stakkestad gjorde en rätt okej insats i sista matchen mot Djurgården. Mål och assist och inne på tre framåt. Blev dock ett i baken efter att det smet in en i tom kasse efter att han försöker ta sig igenom tre difare själv. Fick mycket förtroende i slutet. Tror han kan bli en riktigt bra shl spelare med tiden. :+1:

2 gillningar

I Aftonbladet ryktas det i låsta artikel om Rögle att en kamp mellan Frölunda, hv och rögle om ryfors påskrift

HV säger upp Boedkers kontrakt, men det betyder inte att han försvinner.

Dum jag är ibland, la upp det i Mikkels tråd istället för denna, ursäkta mig…

Ja, vill vi ha kvar han? :star_struck:

Det funkar i bägge trådar.

Jag är nog tillfreds med att han lämnar.

Tolkar som det fanns en klausul för förlängning? Om nubben var tvungen o säga upp det innan 31 mars ?