Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Aha då måste det vara idag typ. Jag har scoutat HV:s Instagram sen säsongen tog slut typ :joy: :joy: :joy:

Hon följs av Mikael Seppälä för övrigt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 gillningar

Var skriver man oseriösa funderingar?
I det här fallet att Kasimor Kaskisuo taggar alla tiktok filmer med HV71 (barnen såg det)? Bara ett exempel

Flytta görna detta dit det ska :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Någon som vet varför inte henrik borgström spelade i kväll med hershey bears

Det var en uppvärmning innan de mötte hv. När miele avgjorde i sudden

1 gillning

Finsk klass-spelare klar. Även en back med SHL meriter.
Har jag haft fel innan - rungande nej.

Vet inte varför jag ens skriver detta. Pratade med herrn Diabolics nyligen per telefonen.
Han och jag är som Gunvald Larsson vs Martin Beck. Vem är vem? Vem är stänkaren?
Jag är…

6 gillningar

Spännande, sen är väl definitionen av “klass” lite lös.
Hoppas det inte är Tikka du syftar på utan typ Borgström klass :slight_smile:

Någon gång har du säkert haft fel fantiskt :wink: Hehe… Har vi tips på nationalitet på backen? För mig är finsk klasspelare sån som är erkänt bra spelare och tillhör toppkedja och så.

Lite OT, aldrig sett Beck så för mig vem som är vem blir rent mysterium så låter andra sköta den biten.

Nu började även Mikael Seppälä följa HV på insta!

10 gillningar

Detta är inget nytt. Vi har redan både tikka och Säppele som “klass-spelare” i ryktes-lådan. Känns inte som något nytt? Säppele har varit “klar” jättelänge. Dessutom följer halva hans släkt HV på IG nu.

Back med shl-meriter? låter klent, om det nu är den högsta nivån på backen?

1 gillning

Ja det var väl spiken i kistan.
Done deal.

Älskar de här detektiv-insatserna :ok_hand::white_check_mark:

2 gillningar

Beror ju på hur man ser de, SHL rutin kan menas att den spelar i annan liga för stunden men ändå håller hög nivå då den spelat i SHL tidigare. Sån spelare är ju Mikko Lethonen, Matt Donovan tex.

Fast det leder man inte en diskussion med. Ger man info så begränsar man sig ju inte med att säga SHL, när bägge lirat NHL?

Då nämner man den högre nivån oxå.

1 gillning

Sant sant, nu tog jag dom 2 som enkla förslag. De finns ju uppsjö av toppbackar med sk SHL rutin.

Shl-meriter säger ju i sig inget om hur bra spelaten är. Det är en beskrivning som kan innebära allt från en junnis som lirat enstaka match till nån superstjärna, faktiskt ännu mer svävande än uttrycket “klass” då det senare i kontexten av att vi är ett shl-lag bör innebära bra klass relativt vår nivå.

1 gillning

Tidigare SHL-spelare som numera spelar i Schweiz skulle jag säga är högsta förhoppningen man kan ha om en spelare med den beskrivningen.

2 gillningar

Är det Manninen som är klar? Där snackar vi finsk klasspelare. Tikka känns inte som en klasspelare, det är som att säga att Jämtin är eller var en klasspelare. Ut med språket nu, vem är det?

Jämtin var en spelare som höll högsta klass!
Han gav alltid allt och kunde på egen hand vända matcher till vår fördel.

3 gillningar

Jo han höll högsta klass i sin klass, men det är ingen klasspelare, en klasspelare går in i förstakedjan om det nu är klass.

1 gillning