23:59*
Undra vad det skulle va för back isf?
Tung, defensiv är det sagt. Lutar åt HA, finns inga sådana tillgängliga från övre hyllan?
Kan ju hoppas det blir trade med en av våra, Malle eller vem som…
Nubben och A.Davidsson sitter och tokscrollar eliteprospects nu
Jagrs tröja åkte just upp i taket i PPG Paints arena. Kunde varit i Husqvarna Garden efter denna säsong, men Nubben ringde väl aldrig.
Kanske tagits upp tidigare.
Nilsson Ingberg som det ryktas om har ju spelat mer eller mindre hela sin juniortid, j18 och j20 i Timrå.
Börjar mer och mer lukta Nubbe om den värvningen.
Är han klar så är det nog inte enbart pga Blomkvist goda vitsord utan detta är en spelare som Nubben har stenkoll på, tyvärr.
Sen undrar jag förövrigt hur det funkar då han har kontrakt med AIK över nästa säsong. Såklart finns det väll en OUT för SHL men kan han bryta ett allsvenskt kontrakt för en annan klubb i samma serie? Eller är det lite som i fallet med Filip Larsson tror ni? Skriver på innan vi officiellt är ett HA lag?
Finns kontrakt för allsvenska spelare att SHL lag kan köpa ut spelare fram till ett visst datum som jag inte minns.
Så vi måste alltså köpa loss honom?
Som jag förstår de funkar de så. Vet ej hur mycket
Är det värt det? Oavsett kostnad så är det väll lite grisen i säcken, men det är ju å andra sidan så vi jobbar nu för tiden.
Vi behöver inte “köpa loss” honom. Enligt avtal mellan SHL och HA, kan SHL-klubbarna värva från HA t o m 27 juni. Om en SHL-klubb får en av sina spelare draftad till NHL och spelaren åker direkt, kan klubben ta en HA-spelare fram till 17 juli.
SHL betalar, kollektivt, en klumpsumma till HA på ca 15 milj kr per år. Ur denna pott fördelas pengarna till de HA-klubbar som tappar spelare till SHL. Fördelningen sker efter olika parametrar som antal spelare, ålder på spelarna bl a.
Så, därför behöver ingen klubb som tar spelare från HA, betala någon ersättning ur “egen plånbok”.
Dags att stänga denna tråd va? Fönstret är stängt. Eller finns det en bakdörr?
Ja, stäng tråden. Ett första symboliskt streck att dra över den här säsongen.
På allmän begäran.
Trist med LHC men helt förståeligt att söka sig vidare i Sverige. Varför komma till usla HV om och om igen med noll utveckling?
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #73 Nick Shore