Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Hjalmarsson kan vi räkna bort. Lägger ner karriären.

Trist, men ändå väntat

Och med Hjalmarssons uttåg känns väl Nubbens ryckande i Strålman mer realistiskt. En lagpappa med rutin är väl tanken där.

1 gillning

Svarar mig själv, tråkigt avslut och att det inte blir mer med Hjalmarsson, men det var en ynnest att få se honom i HV-tröjan en sista gång. Hatten av!

3 gillningar

Nubben fick en direkt fråga om Strålman och han sa att han inte kommer diskutera med honom förrän till sommaren och blir det något där uppfattade jag det som att han menade att det blir en ren bonus, men kan ha tolkat Nubben fel…

2 gillningar

Eftersom Bödker fortfarande inte är avtackad och han fick sitta på läktaren när HV rädda säsongen undrar man ju vad fan som händer.

4 gillningar

Så Strålman “slipper undan” en ev. försäsongsträning med övriga laget? Varför inte snacka med honom asap?

Bl.a för att hans lag fortfarande spelar.

1 gillning

Strålman får ändå inte sajna förrän 1 juli.

1 gillning

Drömbackbessättningen?
Pilut-Kaski
Seppelä-Laleggia
Andrae-Sjöholm
Strålman-Strandell
Fransson utlånad

1 gillning

Lawrence pilut och Lias lag spelar ff kvar i slutspelet i AHL. Kan.man hoppas att nån av dessa kritat på…

3 gillningar

På 13 forwards kan ju inte Önerud eller Boedker få plats. Bara hålla alla tummar och tår att Boedker inte ingår där iaf…

3 gillningar

Men har vi fått en enda indikation på att man snackar med Lias? Pilut ja, men Lias?

Spelar Strålman nånting? Ser att han gjort matcher både i NHL och AHL, men inte jättemånga.

Väldigt sporadiskt.

Nja, inte mer än att han har ett kontrakt som väntar. Enligt vår sillykung Quila.

1 gillning

13 forwards och vi har tio signade nu, det saknas tre centrar i uppställningen som jag ser det, alternativt är fisker-m sedd som fjärdecenter, då saknas två varav tikka tar en plats alldeles för högt upp.

Så antingen bara en toppcenter (+ tikka) och en ytter eller två st centerstjärnor plus TT men i andra scenariot ingen ny ytter då.

Blir spännande och troligen frustrerande.

Tycker faktiskt Fisker är god nog för att vara tredje center.
Däremot vill jag se två riktigt bra centers i första och andra.

4 gillningar

Vad jag förstår var Hammer ett viktigt stöd för tränarkonstellationen som tog över.
Jag hoppas vi hittar ett sätt att ta tillvara hans kompetens Trotts att han inte skall spela.

2 gillningar

Framtida backtränare?

1 gillning