Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Om det är Davidsson som presenteras (om ryktet stämmer), är inte känslan att Freijd kommer spela lite på #76? Frågan är bara hur fantasifull han isåfall kan tänkas vara.

  • Presentation sju minuter i sex?
  • Presentation med 76 dagar kvar till premiär?
  • Att huvudtränare Montén och Pelle G spelar bordshockey och just när Montén gör det avgörande 7-6-målet zoomar kameran ut och siffrorna presenteras i en Davidsson-tröja?
  • Man byter tillfälligt ut 1:an på HV-loggan på hemsidan till en 6:a?
  • Något kul filmklipp där HV-spelarna hintar om det…

… jag vet inte. Men jag vet att jag älskar silly season och att grubbla över just sådana här saker. :rofl:

4 gillningar

Nej,

Klocka - signering - knyta ihop.

Inte snöre.

Det är inte ett pussel. Det är en uppmaning. Precis som många andra gör på fredagar ty vi har haft en “tradition” att presentera på fredagar.

Jag säger inte detta för att jag vet, utan för att jag tycker det är uppenbart att det är så. Ragnarsson har vad jag vet inte någon mer officiell roll än quiz-master i föreningen?

Glädjedödare :smiling_face_with_tear:

Söker man på emojis och letar efter ord som “snöre” får man översätta till engelskan. Där har vi string och thread som ligger nära ordet snöre. Söker man på det får man nedan emoji.

string: :thread:
thread: :thread:

Om man istället nyttjar ordet rep, dvs rope, då får man emojin för knut, eller knop, dvs knot. Dessutom, att “knyta ihop”, tie together, ger samma sak:

rope: :knot:
knot: :knot:
tie: :knot:

Det finns ju en möjlighet att ragnarssons engelska är luddig och att han översatt snöre med rope.
Så vill du hoppas, så har du en anledning där :wink:

vilket isåfall kan betyda att Davidsson är på plats för att skriva på kontraktet vid den tidpunkten.

Haha ja, känns som ditt realistiska tänkt kan vara rätt. Om ingen potentiell spelare/assisterande tränare går under smeknamnet “repet”? :kissing:

För övrigt älskar jag att vi sitter och diskuterar skillnaden mellan ett rep och ett snöre på ett ishockeyforum…

2 gillningar

Kan ju också vara rimligt. Hursomhelst, ser ut som att vi får gå in i en ny helg utan en smällkaramell!

SkoSNÖREN :wink: ser de inte lite likt ut :rofl: :knot:

nä nu börjar det spåra ur känner jag, är klockan ölbärs ännu?

3 gillningar

Diskussionen ovan kan vara den bästa OT forumet levererat på länge. Fem smattrande SM-guld :star::star::star::star::star:

5 gillningar

Dessutom i tråden Seriösa rykten :joy:

1 gillning

Det är ändå fredag, ibland måste livet få vara som för Benny Hill.

1 gillning

Vem Ragnarsson och hans engelska? Har jag missat nåt?

Det var Ragnarsson, på twitter, som först kom med ryktet att Davidsson var på tapeten som ass. Han pekade på “trovärdiga källor”. Han är tangentiellt kopplad till hv i det att han kör HV-quiz i Cezars före hemma-matcher. Han har en blogg.
Sedan gjorde han ett inlägg med följande: :clock230: :writing_hand: :knot:
Som folk tolkade som att “snöret” skrivit på.

1 gillning

Det kan ju också vara så att det är någon som har fått repet.

2 gillningar

Bara det inte är Sebastian Repo

3 gillningar

:joy:

Mörkt. Välj glädjen :wink:

1 gillning

Händer något idag tro? Är det någon som har något smaskigt rykte?

Riktigt seg silly sofar, händer inget

2 gillningar

Jag väljer att tro att det beror på att alla nya spelare är i finallagen. :crazy_face:

“Inget att hymla om” att vi väntar på att säsongen ska ta slut för samltiga spelare som ska in i truppen samt att de ska få avtackning av respektive klubb först…