Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Det finns massor med bra egenskaper hos dem, definitivt. Man skulle kunna göra en +/- lista och det skulle finnas gott om saker på bägge listorna. I slutändan tror jag att alla vi här inne gör ett beslut med magen, snarare än hjärnan, om hur vi tycker om denna eventuella tillsättning.

Det kommer bli spännande :wink:

Jättespännande.

För spännande kanske?

Som någon skrev: går detta vägen och vi gör en bra säsong, ja jävvvvlar vad vi har bra läge att bygga framgent då. Det vattnas i munnen på en sådan tanke.

1 gillning

Lag säger som Laleh.
Det kommer bli bra!

Det kommer bli braaaa!

Jag håller inte nödvändigtvis med. Vi fans glömmer oftast bort att den mest traumatiska upplevelserna av nedflyttningssäsongen förmodligen skedde inom laget. Tänk att vara fast i en dysfunktionell organisation utan någon formell makt och se hur hela skiten barkar iväg samtidigt som ledningen vägrar förstå och agera utifrån vad som är fel. Dessutom står hela ditt anseende på spel och ska dagligen se folk från bygden i ögonen. + att man själv har en kravställan som ligger långt bortom det ens chefer uppvisar.

Det är väl snarare ett tecken på stor integritet att Davidsson inte freakade och gick postal utan hade närvaro nog att hålla käften och bara skjuta ut sig själv från eländet.

3 gillningar

Jag tycker mest att det är tråkigt om Stille går runt och hyser agg mot klubben. I övrigt tycker jag personligen att det är ganska lätt att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Vad 1, 7, 10, 14, 15, 22 och 76 har gjort för klubben är en sak och och en dålig sejour som ass sportchef eller ass tränare kommer inte påverka hur jag ser på dem och deras arv.

Värsta tänkbara scenario är att vi står i oktober och hela Jönköping kritiserar och kräver Johans avgång. Tråkigt såklart, men den mannen skulle kunna åka ut med huvudet före och ändå gå runt på Torpa dagen efter och bli bemött som att han var Jesus som red in på en åsna i Jerusalem.

PS: Så länge han inte typ hamnar i en situation som Lilja och Huselius…Men kom igen det är en stockholmare och en skåning.

7 gillningar

Som sagt tycker helt tvärtom. Om någon skulle höjt rösten och säga NU RÄCKER DET! Så skulle det vara Davidsson tycker jag. Vi ser på det olika, ja tycker han gömmde sig lite du tycker han gjorde rätt i att inte säga ngt. Som sagt ser inte alls Davidsson som någon tränare och säger det igen, hade gärna sätt nån mer rak och lite tuffare tränare.

Montén är dock en rolig prick och rätt skön person faktiskt. Han är verkligen ingen tråkig gubbe. Jag kan dock tycka han saknar att vara lite mer rak och “hård”

Var nog inte lätt att säga vad man tycker när diktatorn Agne B va i klubben. Tror Davidsson med sin erfarenhet kommer bli ruggigt bra.

Känner Agne och tycker inte han alls är den typen, de där tror jag inte på riktigt att han är det. Men kanske är skillnad bakom stängda dörrar då.

Jag hoppas de blir bra med Davidsson men känns väldigt mjäää.

Säger som Allan Edwall visst är det bätter men int är de bra

Hoppas denna platsar som ett rykte.
Hörde från en kollega, som i sin tur hörde med en polare som har en källa.

Att Henrik Borgström är klar!

2 gillningar

Hoppas inte det, vi behöver spetsigare än så!

1 gillning

Det finns fler sätt för organisationer att vara dysfunktionella än att folk är elaka mot varandra. Det kan till exempel finnas starka konsensuskulturer. Eller subtila härskartekniker. Eller informella maktstrukturer som är svåra att bryta. Eller ren och skär inkompetens som medför att det inte går att kommunicera med varandra.

I många av dessa scenarion är det svårt att ryta till om man inte själv har den formella makten.

Jag vet inte exakt hur maktrstrukturen ser ut i HV:s organisation, men jag misstänker till exempel att en biträdande sportchef endast ansvarar inför sportchefen. Därmed har den ingenting att säga till om vad gäller till exempel trupp, spelsystem och beteende inom laget.

Således kan jag föreställa mig att det till sist uppstår en situation där man som biträdande sportchef med egen hög kravställning på spelarna och organisation runt omkring kan välja på att

a) anting gå förbi sin egen chef och klampa in på couachernas ansvar för att skälla ut alla, vilket direkt sabbar all organisationsstruktur och i värsta fall resulteterar i värre och mer osäker stämning i gruppen än vad som var tidigare. EFtersom man är biträdande sportchef har man heller inget mandat bakom utskällning. Man kan inte hota att bänka någon för man har inte det ansvaret.

b) eller dra sig undan från eländet för att inte skapa mer friktion och osäkerhet i organisationen.

Givet hur konflikträdd och stundtals kravlös organisation såg ut vid nedflyttningsåret, så håller jag det inte för otroligt att Davidsson flertalet gånger försökt kommunicera problemen, men inte fått gehör för dem. Han behöver inte ha gormat kraven, utan sakligt kommit med förslag, men bara mött organisatoriskt motstånd.

1 gillning

Källan skulle jag säga som trovärdig. Men det är klart, allt kan hända.

Hur vet du att Davidsson inte är en rak och hård tränare?

Det kan man ju inte veta. han har ju aldrig varit tränare.

Precis min tanke.

Jag tror det är lurigt rent generellt att sätta epitet på folk baserat på vad man tror utifrån exempelvis hur någon är utåt. Davidsson må vara en hyvens kille på alla vis, men har någon egentligen en aning om hur han är som tränare? Där förväntas han ta en roll, likt vem som helst av oss gör i exempelvis våra jobb, som chefer, ledare i olika former o.s.v.

Innan helgen ska en presentation göras, gissar på just att det är just JD som ska offentliggöras som vår fw-coach.

2 gillningar