Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Nej, vill inte ha någon spänning nästa säsong. Ge mig noll spänning, serieseger med 50p och SM-guld efter fyra raka med 8-0 i vinst. Räcker och blir över med att bara vara glad.

10 gillningar

Han är inte bara “spännande”, utan även ung och hungrig. Spelar en stabil, lite elak och bra hockey. Uppskattad av spelarna och har potential att stanna kvar i HV under många år. Han står upp för sitt lag och är en karaktär med ett stort hjärta! Personligen gillar jag honom skarpt och ser få tränarvärvningar som skulle vara före honom faktiskt.

5 gillningar

Nu har vi Lindbom som HC nästa år vilket är extremt ospännande. Ser det som att vi rekryterar 25/26 års tränare redan nu.

1 gillning

Just så de står i Expressens artikel som behandlar ryktet om Antons ev ankomst…

Hoppas och tror att det är PG som får gå, Anton är bäst på det defensiva

2 gillningar

AB jobbar ju tajt med Stille nu, och frågan är om han vill ha med Stille på tåget också? Och vill stille/HV det i så fall…
Skulle kunna tänka mig Lindbom tillbaka som KD och Pelle som SC.

Precis så! Han blir ass nästa år för att visa vad han går för med stor chans för HC 25/26. Detta gillar jag

Är denna värvning likt Nubben mfl tänkt för både HA och SHL?

Nu blev det spetsigt här! Jäkligt intressant fråga. Frågan är om Stille har kunnat släppa det gamla grollet? Kommer inte ens ihåg vad det var men han verkade ju uppriktigt besviken.

Eller skulle Stille ta över som HC i Aik då?

Enligt Höken blir han nog HC om vi åker ur och Lindbom får gå/göra annat.

Tror inte Stille är intresserad av HC-jobb, känns inte som hans grej att stå i strålkastarljuset och svara på massa frågor. Han har ganska tydlig ass-coachaura

Får tre tankar av detta.

1. Är tanken att Nubben ska vara kvar med tanke på hans inblandning i detta som ju avser kommande säsong? Om han bara är en marionettdocka i nuläget så behöver han väl knappast delta i några förhandlingar. Tänker man sig!i så fall att den kommande scouten ska hitta rätt spelare och att Nubben endast ska förhandla?

2. Är Anton B rätt person för jobbet (som blivande HC på sikt)? Andreas Davidsson har talat om att få in en vinnare med rätt erfarenhet. Anton B har ännu inte bevisat något. Jag vill minnas att det gått dåligt för AIK i flera säsonger och till och med denna säsong fram till att vår Stille tog över försvarsspelet. Kan AIK:s framgång möjligen tillskrivas Stille?

3. Om Anton B ska vara ass. och sköta försvarspelet vilket jag ställer mig frågande till. Ska då Pelle slängas ut eller är han rentutav aktuell som sportchef (i tätt samarbete med en nyanställd scout)? Vore ju riktigt tråkigt att slänga ut Pelle nu när han äntligen är en del av föreningen. Samma sak om det vore Johan D som ska ersättas, vilket dessutom vore märkligt i och med det förbättrade anfallsspelet och PP.

Han nämnde det i artikeln i Hockeysverige häromdagen, inte hans ambition att vara HC.

Klart han firar att han ska till oss. Skämt åsido, får en väldigt bra bild av honom som ledare utifrån den videon.

Trollnubben!

Synd att PG inte kunde axla ansvaret som assisterande med ansvar för försvaret. Blomqvist känns perfekt att ha som assisterande med ansvar för försvaret nästa år, sen att ta över HC nästnästa.

Fast vi vet ju inte än om Pelle entledigas. Förhoppningsvis får han en annan plats i organisationen.

Men ja, Anton känns väldigt lovande.
Satsar man på detta så vill det fan till att man håller i detta beslutet med.

Börjar mer och mer förstå Stillmans frustration i JP direkt efter avskedet ”Man är inte uthålliga”.

Snart har vi även bränt alla broar med antalet sparkade tränare.

2 gillningar

Får man fråga varför då? Och som vad? Han har ju inte funkat på den positionen han kan och är anställd som. Ser inte vad han skulle göra i en annan position.

Det är exakt detta jag vill att klubben kommer bort från.

PG har ju helt uppenbarligen inte fått satt ett bra försvar, sen finns det säkert relaterade anledningar men vi har släppt in över 120 mål. Det faller på Pelle.

En bra spelare för HV men det gör de inte automatiskt till bra tränare, och det är helt okej.
Men då måste vi få in rätt personer istället och inte omplacera. Det känns inte riktigt proffsigt och det blir för kompis, familjen/sekten.

Gör om gör rätt och bort med nepotismen, annars blir vi aldrig en elitklubb igen.

3 gillningar

Då får vi nog ställa oss frågan först, är det verkligen Pelles fel att försvaret är ihåligt?

Har vi rätt spelarmaterial för att bemästra försvarsspel?

Han har yttersta ansvaret för försvaret, sen att vi har haft ligans sämsta målvakter är inte hans fel men hur spelet sett faller på honom. Som sagt, finns alltid relaterade problem men det är hans ansvar. Så ja.

Vad tycker du han ska få för annan plats i organisationen?