Silly Season 15/16 - Seriösa Rykten

ryktet kommer från denna artikel som vart uppe innan

hockeysverige.se/2015/03/26/ … -besvikna/

Dagens surr:

David Petrasek erbjuds inget nytt kontrakt vilket innebär att det är slut på en lång spelarkarriär?

Björn Melins kontrakt rivs och sägs upp ömsesidigt!

HV71 jagar en icke namngiven finsk back av “spetskaliber”

Petrasek - Otroligt väntat. Ingen i hela världen trodde väl något annat, :smiling_imp:

Björn Melin - Otroligt oväntat I media citared en hv spelare som hade sagt något i stil med “är Andreas Johansson kvar nästa säsong så slutar jag”. Det första jag tänkte då var att det är Björn Melin.

Finska backar i HV? Välkommen!!! :sunglasses:

Bra

Bra - Tråkigt att det inte gick. Men han vill spela och höll inte helt måttet gentemot konkurrensen

Mycket bra.

Kan den finska backen vara Illka Heikkinen? Har ryktats vara på väg tillbaka till Lakers om jag inte minns fel.

eliteprospects.com/player.php?player=7546

Simon Önerud klar!!

hv71.se/artikel/66015/

Tror att det kan vara HV-bekantingen Juuso Hietanen.

Synd att Björn Melin inte insåg i tid sina brister. Att ha spelat i AIk-tempo, de klarar knappt sig kvar i allsvenskan, till att ta en plats i HV vid 33 års ålder är inte lätt. En trevlig kille som har en del att ge i div 1 några år. Lycka till.

Han verkar vara nära Växjö

aftonbladet.se/sportbladet/s … portlive2/

"Enligt källor till Sportbladet är klubben nära en värvning av KHL-backen Illka Heikkinen, 30.

Finländaren är populär i Lakers efter succésäsongen 2011-2012, då den store finländaren gjorde 33 poäng på 55 matcher."

Enligt GP är Patrik Carlsson klar för Frölunda till nästa säsong.
[url]http://www.gp.se/sport/ishockey/frolunda/1.2676275-frolunda-kan-tappa-tio-spelare-efter-sasongen[/url]

Att Purre lämnar är både och!

Pålitlig spelare som gör sitt jobb men som producerar på tok för dåligt!
Men ska vi nå toppen igen så måste det in poängspelare som levererar varje dag, Purre är inte det!

Då kan vi glömma joensuu till nästa säsong.
Enligt swisshockeynews på twitter så är jesse klar för jokerit. Faan också!!

fan då missar vi troligtvis både Thörnberg och Joensuu

twitter.com/SwissHockeyNews/sta … 1182017536
här är länken

Skit med Juoenuu! Då vill jag ha kvar Laine som jag tror kan hitta tillbaka till sitt rätta jag nästa säsong!

hockeysverige.se/2015/04/05/ … l-jokerit/

mer o mer troligt

Pratades om Robin Press under säsongen men han uppges nu gå till DIF.

expressen.se/sport/hockey/sh … odertalje/

Joensuu?? tycker att det är bara pengar och inget hjärta. Har hus i Jönk men vill ha mer, påminner om Rajala men han är ung och flyttar runt det är merok…
Joensuu vill till HV när ingen annan vill ha honom och då är han Fd tycker jag. Släpp honom.

Haha, jävla tomte. Joensuu vill spela på så hög nivå som han kan det vill alla elitspelare. Pengar är alltid en viktig faktor. Jag har full förståelse att Joensuu väljer att spela i KHL och dessutom få bra betalt. Bara önska honom lycka till och hoppas att han kommer tillbaka någon gång sen att ifrågasätta en spelares “hjärta för föreningen” bara för spelaren väljer ett alternativ som känns bättre för stunden är ju bara riktigt korkat. Har fullt förtroende för J&J och är alldeles säker på att de kommer hitta en bra lösning.

Dessutom är det ingen Pelle Gustafsson vi snackar om här. Joensuu har gjort EN! säsong i HV - vad förväntar du dig egentligen Ingeville?

Nee, låt Joenssu göra som han vill - hockeyspelare har en begränsad karriär och därav har de ett större behov än många andra att gå just dit där pengarna är bra och spelet håller hög klass. Att Jesse har köpt hus i Jkpg räcker gott för mig. Han är fortfarande relativt ung och lär ha relativt många år kvar på toppnivå. Låt han återvända när han är taggad på att komma tillbaks och kriga - för i och med husköpet lär han återvända i sinom tid. Såvida han inte planerar en framtida karriär som mäklare! :wink:

Thörna klar enligt Sportbladet. :slight_smile:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 0582251.ab