Silly Season 17/18 - Seriösa Rykten

Ynglingen Hedberg tillbaka från junis-liga i nordamerika för att bli utlånad till oskarshamn och kanske ersätta Brännström vid U21-äventyr.

Max Wärn klar, hoppas det slår väl ut, känner mig tveksam men finnar är ju i och för sig aldrig fel

BAM! Topi Jaakola klar!

HV71 har gjort klart med den finländske VM-backen, Topi Jaakola. ”En skicklig back som har styrkor både i offensiven och defensiven”, säger Johan Hult, sportchef i HV71.

hv71.se/artikel/m18xaj4tz-3i … sk-vm-back

Spontant blev jag lite besviken faktiskt. Kanske för att man hoppades på typ Hietanen. Men va fan, nu när jag låtit det sjunka in är jag nog rätt nöjd faktiskt. Blir nog bra det här.

Precis som Kamy skrev i tråden om forna Hv-spelare så kan vi stryka André ryktet och Hv71s silly känns nu mer eller mindre klar. (PWs skada är enda frågetecknet)

Mycket bra lösning att låna in Gunnarsson!

HV värvar spännande, ung back vid namn Alfons Malmström från Örebros och tidigare Luleås organisation. Han kommer i första hand lira i J20, men tas upp i A-laget när de behövs.

  • Vi har åtta backar klara till a-laget och sedan har vi Tom Hedberg som är utlånad. Vi väljer att bara ha åtta backar i laget för att vi vill fylla på underifrån. Alfons är säkert en av flera som kommer träna och kanske även spela matcher med a-laget i vinter, säger Hult.

Han draftades för övrigt i somras, totalt som nummer 107 av Detroit.

jnytt.se/article/hv71-varva … onkurrent/
eliteprospects.com/player.php?player=212632

I senaste hockeystudion bekräftar hult att han har utrymme att bredda truppen. Men helst ser han att någon yngre tar de stegen som krävs istället för att värva. :smiley:

Zanetti klar för HV enligt Mrmadhawk.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … u-en-back/
eliteprospects.com/player.php?player=33882

Tim Erixsson bröt igår med sin Ahl klubb. Har ju surras om honom både i Jönköping och på nätet och nämndes ju även i Hvtv förvisso garvade Frejd och Hult. Har ingen övrig källa så flytta om det behövs till annan tråd. Men nog är HV71 intresserade?

Här kommer källa på Erixsson-ryktet

Markus Ljungh klar för oss från och med 18/19! Bra ersättare till Stenlund imo

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -med-hv71/

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … -med-hv71/
Helt okej center som jobbar hårt men inget wow namn. Hans profil passar dock in i hv:s spelsätt. Hur som helst jag postar detta här. När ryktet kommer från mrmadhawk är det seriöst!

Bra, men blir Stenlund proffs? Då har de inte höga krav “over ther”. Men de behöver centrar så plats finns.

En stor andrarunda som de redan skrivit kontrakt med och som gjort det hyfsat i SHL, kommer dom absolut plocka över. Däremot kommer han ju inte gå in i NHL.

Det var det jag menade och hur kul är det? Bara pengar som hägrar.

Eller det faktum att han får testa att slå sig in i NHL, vilket är alla hockeyspelares dröm. Vill man ha pengar går man till KHL eller NLA.

Ljung känns som en bra värvning, första center i ett lag som är bättre än HV71. Säkert tänkt att ersätta Stenlund eller Ejdsell.

Inget av flertaget inlägg ovan tillhör tråden - seriösa rykten.
Eran intressanta diskussionen förs istället på tråden. viewtopic.php?f=3&t=853

Mvh Sir Ward.

Såja, ett riktigt rykte:

Gunnar tillbaka till HV inför nästa sässe enligt mr rövhök