Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Varsågod blå fans! På allmän begäran startas en ny silly-tråd för säsongen 17/18 där det står fritt att diskutera högt som lågt!

Keep dreaming!

Ryktats om att Jagr käkat lunch med sportcheferna på restaurangen i början av veckan. Han ska även ha köpt en flådig villa i Jönköping.

Annars är ju Andre Petersson ganska het! Kontraktslös, men saknar nog inte anbud från Schweiz eller andra KHL klubbar om han inte fortsätter i Sochi. Men annars är det en spelare jag gärna betalar en slant för.

Edit: Tror HV lockar ännu mer nu för Andre när flera gamla polare är i laget nu.

Min dröm är förläng med Ullström och Almqvist.

Skriv kontrakt med A.petersson så har vi en stark stomme tillsammans med Önerud, Thörnberg och även Sundh och Sandberg.

På backsidan vill jag värva en skjutande back som jag ser är den enda nackdelen med årets upplaga av HV.
Vi har inget riktigt hot från backsidan, vi har spelande och rörliga backar men jag saknar lite i en pointer från backsidan

Vill också se førlængningar med Brithen och Arla.

Hur ær det med Peterson, har han fortfarande behov av rehab?

Ingen superinsikt i Peterson - men som jag har uppfattat det hela “löstes” hans ryggproblem i Kanada. Vet att man diskuterade mkt träning & träningsupplägg med André i Ottawas organisation - mkt möjligt att man lyckades hitta ett lämpligt träningsprogram alternativt stärka upp de svagare områderna i hans rygg. Vet att han inte haft samma problem med ryggen efter sitt äventyr i Nordamerika i jämförelse mot vad han hade sista tiden i HV.

Visst vattnas det i munnen när man tänker på André i Hv-dressen - men som jag förstod det ville han gärna ta nått/några fler år utomlands. Det betryggande i det hela är att han uttryckt sig positivt till en återkomst till Hv i framtiden! :smiley:

Jo Andre Petersson vore den absoluta drömvärvningen! Han är ju dock på tok för bra för Shl. Men om han skulle vara intresserad står Hv garanterat med öppna armar :wink:

Hv skulle kunna ställa upp med ett helsvenskt och relativt gött ungt lag nästa år.

Söderström
PW

Persson,Berglund,Brännström,Borgman,Cederholm,Pilut, Ytterell

Thörnberg-Ullström-Önerud
Sandberg-Ejdsell-Tedenby
Sundh-Stenlund-Wännström
Andersson-Bengtsson-Brännström

Själv hoppas jag på att se brithen Lehtonen och arla nästa säsong.

Vi måste ha lite finsk sisu, aldrig missat slutspel med finne i laget om jag minns rätt :slight_smile:

Ser otroligt spännande ut men vill ha en stark PP back och sen drömmer jag om andre, om vi lyckas förlänga med ullström så tror jag vi har chans att locka hem han.

Pilut-Borgman
Persson-Brännström
Berglund-Ytterell
Cederholm
Thörnberg-ullström-Petersson
Sandberg-Ejdsell-tedeny
Önerud-Stenlund-Wennström
Andersson-Bengtsson-Sundh
Brännström

En back kan hittas elr förlängning av Lehtonen

Om vi leker med tanken att du får välja en av de forwards som HV ännu inte förlängt kontraktet med, vem blir det då?

Personligen har jag svårt att välja mellan Arla och Ted, men skulle nog nästan säga Ted.

Hade också sett en förlängning på Ted men det känns som han kommer lämna för Rögle av någon anledning.

Vad menar du med en stark pp-back?

Värvar vi Ytterell så kommer han lira point i PP. Väldigt fint skott.

Vet inte ett piss förutom eliteprospects när de gäller han

I min värld kommer det att behövas minst ett ytterligare forwardsförvärv till nästa säsong. Så här ser en potentiell och realistisk FW-uppsättning ut för mig:

Ut: Christensen, Abbott, Brithén, Arlbrandt, Laine

In: Ejdsell, Wännström, Ullström, Dahlén

Önerud-Ullström-Thörna
Tedenby-Ejdsell-Sandberg
Dahlén-Stenlund-Wännström
Sundh-Bengtsson-Andersson

Hoppas att Ullström kan ta den ena, han är ju givetvis ett starkt kort som förstacenter men vet inte hur hans planer ser ut. Om inte han (eller Dahlén) kommer finns ju en hel del intressanta namn på free agent-listan i SHL. En personlig favorit är Matt Anderson som centeralternativ, och som ytterforwards finns Wellman, Sweatt, Gulas mfl. Det känns väl rimligt budgetmässigt också med tanke på vilka som lämnar? Tror starkt på oss nästa år också!

Finns inte på världskartan att Dahlén kommer spela i Hv nästa år.

Gick inte Vancouver ut och sa att man ville ha över Dahlén redan till kommande säsong?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6016
Anton Lander är en kriminellt underskattad spelare. Ryktas vara på väg till Europa. Färjestad har lagt ut krokar, men KHL känns väl mer troligt. Hade gärna sett honom i HV om inte Ullström stannar, eller kanske bägge två?

Milan Gulas släppt av Färjestad, vad tror ni om honom?

"Det då forwarden gjort klart att han inte tänker lämna Tjeckien innan familjen i september fått sitt andra barn.
Och nu bekräftar FBK alltså att det därmed inte blir någon fortsättning i Färjestad för publikfavoriten.

– Tyvärr blir det så. Han är en fantastisk spelare och person men eftersom han vill komma senare under hösten och missa 12–14 matcher väljer vi att avstå."

Man kan tycka vad man vill om Milan Gulas, framförallt hans s.k förening - jordens avföring.

Mycket stor spets som skulle tillföra HV oerhört mycket. Landar sportcheferna Milan så blir jag övernöjd.
Sen har vi lönen som ska vara överjävlig. Klart högst i s.k föreningen. (vägrar skriva namnet - ha överseende).

Milan Gulasch , Nej! hans lön får gärna Malmö eller Linköping punga ut. kräks om han går hit.

Nä han slipper jag också gärna, har lite svårt att se hans storhet faktiskt. Tidigare, ja men nu, nej!