Känns som vi bör ha en bra chans på Fantenberg. Petersson o Almquist (kanske Tedenby) sägs ju vara klara. Alla de är ju bra kompisar, lägg till Torpet, Ulla o Simon så tror jag det blir svårt för honom att säga nej. Särskilt nu när han ska bli farsa.
Well, jag vill minnas att vi även gnällde på att tedenby aldrig satte sina chanser förr i tiden… och det finns fler sådana exempel… så jag är inte så säker på vad du vill säga med detta?
För inte så länge sedan gnälldes det att Andrae var en stor säkerhetsrisk oxå. Vi har sett hur det gick. Fortfarande en säkerhetsrisk, men han har blommat ut.
Almqvist hade sina issues vilket påtalades. Att han var en av de mest nedskriva tror jag inte stämmer, på långa vägar, men han fick kritik, det fick han.
Så jag ser inget konstigt med detta alls. Det enda som är aningen konstigt är att vara långsint över detta. Det kanske finns en och annan som är det och fortfarande tycker han är kass, men då har man ju missat verkligheten där Almqvist utvecklats.
Kan Kinnvall tänkas behöva en omstart efter en skadedrabbad säsong? En av få spelare som verkade bry sig förra säsongen och hans kvaliteter på isen känner vi ju alla till.
Han är spelare jag definitivt skulle vilja ha. En av de som jag upplevde kämpade säsongen vi rök och som tog degraderingen ganska hårt. Däremot så är han väl i alla fall madhawk klar för Brynäs?
Dålig koll på målvakter. Oscar Alsenfelt är ju en målis som varit riktigt bra. Får lämna Malmö pga saker han sagt i en Podd. Av det jag hört och läst är det inte anmärkningsvärt.
En rutinerad och pålitlig keeper! Eller har jag helt fel?
Frågan är hur bra han fortfarande är? Han är 31 år och varit skadad och rehabat i princip hela säsongen. Fick kicken från sin senaste KHL-klubb. Det kan vara värt att chansa men jag tror inte vi ska ha för stora förhoppningar. André kan visa sig bli en ny Ullström.
När fick han kicken? Han valde att bryta kontraktet med Dynamo Moskva efter krigsstarten. Eller menar du när han bytte mellan Lokomotiv och Dynamo Moskva?
Precis, det är mellan Lokomotiv och Dynamo Moskva jag menar. Han spelade ju knappt för Moskva. Enligt Hockeynews så bröt Lokomotiv kontraktet med honom.
Jag säger inte heller nej till André. Klart vi ska värva honom om vi har möjligheten. Jag vill inte se honom spela för ett annat SHL lag. Det enda jag säger är att ha inte för höga förväntningar på honom. Nu vet inte jag vilken skada han har haft men han har varit borta nästan en hel säsong och vi vet fortfarande inte statusen på honom.
Långsint, eller bra minne? Idealism vs realism? Låter det vara osagt. Killen vore iaf bäst i SHL på att inte få igenom skott. Kanske har han utvecklat detta (Har inte själv sett tillräckligt många matcher i KHL i år) men hans stats de senaste åren pratar inte för det på något sätt. Notera att jag inte sågar ev värvning, men jag är livrädd för att det mysiga HV71 med kompisar till höger och vänster skall få prägla föreningen. Kravbilden måste upp. Men som sagt, litar för första gången på många år på de ansvariga.