Spaningar från träningar

Jag vill se OSL i en defensiv roll i tredje.

Han har fått fler chanser offensivt än någon annan. Tycker det räcker så.

Har gjort ett bättre jobb defensivt än många andra.

5 gillningar

Vill ändån påstå att jag kan se tanken kring hur han formerat kedjorna.

Ungtuppskedjan - den fungerar inte, så högklassiga är de tyvärr inte. HP behöver bättre folk runt sig för att man ska få ut mer av honom.

Ang blir de tufft för då han får driva en kedja som inte tillför allt för mycket men kan tänka mig när Louto är tillbaka kan han och Ang axla en trio med antingen Johnsen eller Reber.

2 gillningar

Ja samtidigt så har vi inte riktigt råd att sprida ut den lilla spetsen vi har. Och är det då inte bättre att I sådana fall lira Ang - Kloos - HP och ha en tredje med Pasic - Johnsen - Reber? Nu när jag ser det framför mig så är ju Ang - Kloos - HP nästan mer spännande. Man får då:

Woods - Hepo - Rousek
Ang - Kloos - HP
Pasic - Johnsen - Reber
Teden - Lindström - Magnertoft

Då kan man också flytta ut Rousek på en kant och låta han få gå lite hårdare offensivt. Alternativt att man flyttar ut Hepo istället.

Just nu så blir det väldigt halvdant. Man sätter ihop en bra spelare med två sämre spelare eller två bra spelare med en sämre spelare. Det blir då att spelare som Ang får dra en kedja helt själv som du säger. När Luoto kommer tillbaka så lär han lira med Ang men framtills dess så kan man inte “kasta bort” matcher.

3 gillningar

Hör dig, tänkte främst när Louto var tillbaka.

Men denna uppställningen är jag mer för över, kan hoppas de smygkollar forumet

1 gillning

Glifford och Davidsson tillbaka.

25 gillningar

Ställ nu Gliffen i mål på torsdag. Jag vågar inte titta med Lassi i målet :smiley:

4 gillningar

Ja Ang kan ju inte gnugga runt i en tredje, han är ju helt anonym där. De kedjor du listat upp Jompii är nog det bästa man kan få ut med detta material.

1 gillning

Spännande se om Gliffen bänkar Lassi och hoppas verkligen Davidsson tar chansen nu om han får den. Lira vinge i en 4de lina i HA blir han INTE en bättre spelare av, möjligen bättre defensivt. Spelat ±0 i ett bottenlag trots en CF% på 30%. Inte illa.

1 gillning

Enig, men då kan vi lika gärna sätta Lassi på första bästa färja till Finland.
För om han inte hade dåligt självförtroende innan så får han det då.

4 gillningar

Kan omöjligt bänka lassi för gliffen nu. Måste ge han chansen mot DIF

9 gillningar

Ja, om man har tänkt ha honom kvar så måste han ju starta den matchen.

1 gillning

Köper den till fullo.

2 gillningar

Det är möjligt, däremot måste man skapa kedjor som inte släpper till defensivt så man kan behöva jämna till dem lite

Inte stoppa alla de bästa i de två första och sen ha en tredje (och en fjärde) som blir helt utspelade och läcker som ett såll som i matchen mot Rögle.

Lehtinen
Glifford

Borgman Lagerberg
Fransson Hansson
Hatakka Rindell
Gustafsson Blanár

Woods Magnertoft Heponiemi
Pasic Kloos HP
Reber Johnsen Ang
Tedenby Lindström Davidsson

Skarby

Out:
Dichow
Rousek
Alsing
Luoto
WIN
Stål Lyrenäs
Brännström

14 gillningar

Luoto med någonting?

Bara i början av träningarna.

3 gillningar

Ser tunt ut.

Björn Liljander du måste värva!

Avsaknaden av Louto är tuff.

Är Rousek skadad? Sjuk?

Inte med alls?

Ser extremt tunt ut. Undra va som hände med rousek igår…

Malte Gustafsson har alltså -12 i J20 på 13 matcher. Någon som sett han lite mer? Känns inte superstabilt. Blanar 0 som jämförelse…

1 gillning