Spaningar från träningar

Nån skavank. Stod över idag.

1 gillning

Verkar som rousek troligtvis är spelbar på torsdag

1 gillning

Heövete vad Rousek är osynlig under matcherna. Eller så gör han ett jobb i det dolda.

Fel tråd, men men.
Hans sämsta match tror jag.
Ändå 1-0 i 5 m 5 när på isen och CF% på 50. Bara tre spelare som hade.
Så han gör ett hästjobb defensivt.
Lägst Goal Against över 60 min i hela laget, mycket låga 0.8.

Skjuta? Nää, nästa vecka kanske :wink:

9 gillningar

Segerrecept. Låt Rousek spela hela tiden så släpper vi in mindre än ett mål per match :slight_smile:

Hade han vågat skjuta lite mer, så hade det kanske lossnat lite. Men han vill ju inte skjuta alls.

Pacifist!

2 gillningar

Super att Lagerberg tar plats i första backpar. Låt han ta chansen nu!

4 gillningar

Nån som är på värmningen idag?

2 gillningar

Någon som varit nere på träningen

Ingen isträning idag.

Semester idag igen?

Dom vilar sig i form. Vila med puck, vila sig i form…

Ett litet gäng var på is idag.

Lehtinen
Höglind

Alsing (röd tröja)
Fransson
Rindell
Borgman
Lagerberg

Kloos
HP
Tedenby
Pasic
Heponiemi
Ang
Stål Lyrenäs
Luoto

10 gillningar

Stort manfall och då blev träningen därefter. Hatakka på landslagsuppdrag liksom Reber och Johnsen antar jag.

Antar att Dichow, Hansson, Lindström, Woods, Rousek och Ignberg Nilsson vilar och läker skador.

Även Beech och Gistedt tycktes saknas. Blomqvist tränade backarna och Rahm körde med forwards.

Hmm…bekymmersamt!

1 gillning

Vill man leta efter saker att analysera kring så är det väl lite speciellt att HC tar backarna, när den uttalade backtränaren är på plats? Beech out och Rahm tar forwards? Inte en helt ologisk förändring i så fall.

5 gillningar

Hade känts rimligt. Beech känns som en till ipadryttare och det har vi redan för många av.

1 gillning

HC har väl ett övergripande ansvar, så jag ser inget konstigt i att har kan köra en genomgång med backar för att förmedla den övergripande tanken, och även få inputs från backarna.

2 gillningar

Ja, du har så klart rätt. Landslagsuppehållssymptom hos mig själv, sannolikt.

Har för mig AB hade hand om backar i AIK när han började där, så kanske att han känner sig mer bekväm där, och Rahm har ju gjort det bra med forwards förut också :slight_smile:

1 gillning