Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Abbott: “Vi tänker att din lön blir en kombination av pengar och delar av vår arena. Vi delar upp det över tiden du spelar med oss, så du får ta en rad stolar från arenan i taget. Har du egen lastbil att frakta i, eller ska vi dra det från lönen? Börja för övrigt gärna med bortasektionen”.

Edit: sorry för OT. Försökte vara lite rolig.

4 gillningar

Liten korrigering, du betalar 31.4% arbetsgivaravgift på SINK skattade spelare också. Så det blir ungefär 3.3 millar för Pittlick ifall 2.5 stämmer. Men Teden kostar vid en 300k lön 4.8 millar… så väldigt prisvärt ändå.

2 gillningar

Eventuellt kan han också ha en andel i Martinssons utköpslön vilket berättigar till två lördagars hjälp med veckostädningen.

1 gillning

@Magnus_b Teden måste vara den mest pris ovärda i klubbens historia ?

1 gillning

Han eller Brännström

Kenth ligger i toppen också

6 gillningar

Eftersom Kenth ligger bakom alla dåliga kontrakt så är han lååångt före i toppen

1 gillning

Nej inte i HV men FBK hr det så bla.

Har för mig att det är mer. Man brukar räkna 1,5-1,6 * lönen. Försäkringar och annat. Kanske lägre för hockeyspelare men 1,5 brukar vara standard.

Hade för mig att artistskatten var 15% på lönen. Ganska säker på detta men inte 100%.

Villa i CL ikväll hemma mot FC Bayern.
Var ju intressanta matcher förra säsongen.

1 gillning

Den dagen Jagr börjar följa oss på sociala medier kan vi lägga ner verksamheten. Då har vi nått nirvana.

21 gillningar

Vad kommer bli aktuellt nu fram över då?

Camperna är väll slut när som helst?
Måste väll finnas något mer än Pitlick där ute!

Ja hoppas det kommer loss en del spelare för CA att kunna plocka in. cage Goncalves känns väldigt intressant om han nu är på tapeten :slight_smile:

Du förtjänar ett + för bästa insikt :joy:

Gage Goncalves känns intressant, även pitlick.

3 gillningar

Finns det ngt rykte i dessa spelare någonstans? Eller är det bara spelare som är lediga?

1 gillning

Vi behöver ha in folk säger CA. Det har han helt rätt i. Jag ser två saker som extra viktigt:

1. Att vi fyller på uppifrån. Spets. På riktigt denna gång. Spets.
  2. Att det inte blir en finne. Det fanns en tid då finska spelare och HV71 passade som hand i handske. Denna tid är sedan länge förbi. De finska spelarna HV lyckats värva är ju antingen gjorda av glas, saknar skills eller så blir de lungsjuka. Oavsett så har vi NOLL nytta av dom. Så det räcker nu. Aldrig mer en finne.

Beror ju dock på vad för finne man tar in med.

2 gillningar

De finnar HV tar in. Som jag skrev.

Senast vi hade en finne som producerade var väl Rajala? Tills han blev skadad.

Tar in och tagit in är ju skillnaden.

Om de var en hög med 10 finnar så hade nog de skiljt sig i vad nubben kontra CA hade valt.

1 gillning

Vem tog in Luoto?