Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Det verkar ganska tydligt att han inte kommer att lämna då. Synd. Då kan vi nog ge upp Engsund.

Engsund kan lämna ändå, när han tagit ställning till sina möjligheter. En av möjligheterna är såklart HA med Oskars också. Intressant också att Johan skriver att både Wagner och Jasek kan komma att bli kvar i SHL.

Wagner var ju bra mot Hv i kvalet. Men oerhört skral poängproduktion annars under säsongen. Sitter mycket i utv båset och verkar lite opolerad. Jasek verkar spännande, vet inte om Hv har ngt intresse för honom dock.

Seattle fular sig när det gäller avtal med t ex whl, HV har ingenting att säga till om ifall de sätter honom som inaktiv i nhl för att komma i matchform i ahl och därmed kringgå avtalet med shl som gör att spelare inte kan skickas till ahl.
Seattle är en mupporganisation som kommer göra att avtal skrivs om…

Om vi inte kan få över Pilut hoppas jag att man verkligen kollar läget med LaLeggia. Han var verkligen snuskigt bra hos oss. Det är inte ofta man stöter på backar som på egen hand kan vinna matcher, men det gjorde han med sin offensiv (flera gånger om i ett dåligt lag dessutom). De gånger jag satt bakom HV-båset hördes han alltid högt. Han var aktiv och ställde krav. Hos honom har Nubben ändå en ingång. Hade varit en fin hejdå-present från Nubbis

7 gillningar

Att han inte är med i första gallringen betyder ju inget förrän den dagen de presenterar att han skrivit på nytt. Behöver ju inte betyda att han blir kvar bara för att han inte är med på den här listan. Vi hade ju liknande situation när vi åkte ut, en del som var klara direkt att de inte följde med ner och några som dröjde lite. Just nu består IKO:s roster av en spelare, Tomas Rydén - som idag skrev nytt.

Med det sagt så “hoppas” jag nästan lite att han stannar, visar klubbhjärta och vill hjälpa sin klubb tillbaka. Såna spelare respekterar jag, även om jag gärna hade sett honom i HV.

2 gillningar

Tycker att juuso mäenpää ser riktigt intressant ut. så ung och redan så producerande.

Ska man drömma om finnar nu så tycker jag man ska drömma om Patrik Puistola.

Har utgående avtal, 2 raka sässar med ordentlig produktion i Jukurit och garanterat ingen finne som bara skulle mysa av att spela utomlands både för att HV är hans fars lag och att han själv har HV71 som moderklubb.

8 gillningar

Är helt säker på Oskar överväger att stanna i sin moderklubb och all heder till Oskar om han väljer att stanna.

Vill han inte stanna tycker jag vi ska hugga

4 gillningar

Om Wikegård vill ha Lindbäck tycker jag vi ska kräva att han tar Hansson också. Annars ingen deal.
Sedan ska ju spenarna gå med på det också men jag litar på Niklas övertalningsförmåga.

2 gillningar

Såg någon som skrev i JPs silly season chatt att Bengtsson är sugen på att komma hem, någon som hört nåt?

2 gillningar

Kom hem och bli vår kapten.

4 gillningar

Är det bara jag som inte riktigt ser storheten i Bengtsson… Visst, en stabil 3:e center men inte mycket mer… Då tar jag Sandberg alla dagar i veckan

1 gillning

Han är klockren som andra center skulle jag säga, väldigt bra allround center. skulle vi kunna få in Bengtsson mot Nättinen så är det en klar uppgradering. Men som första center och ersättare till Shore så krävs det mer offensiva skills

3 gillningar

Ersättare till Nättinen absolut! Han har ju aldrig varit högre upp än tredje center när han lirat hos oss. Tycker det behövs lite mer ”poängspelare” som andra center

Hårt jobbande spelare med HV-hjärta som vi kan använda som stomme växer inte på träd.

8 gillningar

Utvecklat sitt offensiva spel i rögle, kryddat med ett hårt jobb och hjärta för klubben. Han är mer än välkommen. Det ena behlver inte utesluta det andra. Tar görna sandberg också. Två ledare. Som vi saknat de senaste säsongerna.

2 gillningar

Anton Bengtsson vore en dröm att få tillbaka tycker jag. Bara att ge honom “C” och sätta honom i 3e kedjan. Är det rimligt att han kan vara aktuell? Någon som vet om han har något “ont blod” mot HV för att han inte fick nytt kontrakt hos oss?

4 gillningar

Filip Sandberg känns för mig superviktig att få tillbaka! Där hoppas jag verkligen på en lösning.

2 gillningar

Vad jag hört så var de väl Bengtsson som ville testa något nytt ?

3 gillningar