Precis. FBK kommer inte dribbla bort chansen om den uppstår. Oavsett kontraktslängd och tidpunkt.
Är Ejdsell sugen att skriva ett kontrakt med en klubb som riskerar åka ut! Kanske får mest pengar på pappret men det räknas ju inte när kontraktet bryts när vi åker ut!
Tror inte det finns något annat lag än FBK i det skedet av karriären han är i om nu inte storstad lockar och då är det ju Frölunda eller Djurgården! Att Hv skulle kunna locka ser jag inte!
Så kan man se det och det kan säkert vara så. Men man ju också se det som low risk high reward för Ejdsell med samma resonemang.
Om han kritar på och HV åker ur så kan han gå nån annanstans nästa säsong. Håller de sig kvar får han en stor roll och mycket speltid i SHL. Och förmodligen till en konkurrensmässig lön.
Observera att jag inte säger något om sannolikheten, utan bara att man kan se det så.
Ejdsell är precis vad vi behöver, tror sanorlikheten är ganska stor att han kan hamna i Hv igen, vi lär erbjuda han ett riktigt fett kontrakt och som du säger, åker vi ut så får han ju välja och vraka igen. Jag tror inte alls spelarna tänker som många säger här inne “sämsta Hv dom kan jag inte gå till” dom går till en stad de kan trivas i kombinerat med lön och bra avtal, det är vad jag tror iaf. Tänk er själva in i situationen lixom, ni sitter vid frukostbordet med frugan “ja jag fick 400k i månaden av Hv, men dom är ju så dåliga, så jag tror jag tar 300k i månaden hos FBK” frugan “Du jag vill skilja mig”
baserat på en verklig händelse
HA är ju bästa ligan, med bästa spelet, det e ju dit man strävar. Vi har misslyckats flera år nu. Nu är chanserna goda ![]()
Finns det en promillehalts chans att vi kan norpa Ejdsell så kommer HV att försöka. Det är tveklöst.
Drömma går ju!
Borgström skrev ju bara ett ettårskontrakt i Schweiz gör han en kuokkanen och återvänder nästa år?
Vill väl inte återvända till HA…
Han är för bra för att inte va kvar i Schweiz
Shl är väl bättre liga?
Ja, men topplönerna är klart högre där.
Känns på
Något sätt bra att vi inte värvat något under denna vecka. Vilket tyder på att dagen de kommer någon är det något av det bättre virket
Riskerar tyvärr att bli ännu en överanalyserad flopp tror jag. Hitta en stor CENTER med bra skott, kan teka och med bra poängsnitt. Stirra dig inte blind på underliggande Stille.
Reber done deal för Schweiziska ligan nästa år. Då kan vi satsa på andra juniorer resterande del av denna säsongen kan jag tycka.
Dom hade gärna fått köpa loss han redan denna så hade vi tjänat nåt på det. Varför inte en trade mot en center.
AIK vill ha tillbaka WIN.
Kan de inte ta en Blomma i samma deal?
Please….
Hugga?
Osäkert då han måste bidra framåt då defensiven är dålig. Känns inte som HV är tillräckligt stabila än för en sådan spelare till. Kommer troligen ändå inte bli aktuellt.