Ta två.
Vem är Växjö spelarn?
Nättinen
(Julius)
Håller med. KÖP! Väldigt svag defensivt dock. Lite lägre nivå på SHL dock så han borde ändå lösa det.
Edit: Känns konstigt att han fortfarande finns på marknaden, ingen i Schweiz som vill ha? Är han såpass dyr?
Vet inte hur det är med lediga importplatser i Schweiz, det kan ju vara typ fullt där
Extremt snabb offensivt, jobbar inte hem och slö defensivt. Han använder inte direkt sina kedjekamrater, påminner på så vis om Ang.
Han är dessutom Björncenter. Dvs. vinge som inte kan teka men i korta perioder spelat center (framförallt säsongen 22-23 förstår jag det som, verkar trots allt gått relativt bra).
Han passar nog bäst som vinge i lag med snabba omställningar.
De har nog scoutat honom. Skulle bara värva Athanasiou som en sista utväg och räkna med att jag satt eld på pengarna.
Enligt Mattias Persson på Hockeynews är Andreas Athanasiou skadad och därför indisponibel. Dumt att köpa på sig fler skadade spelare.
Julius Nättinen verkar intressant! Minns inte att han spelat i Växjö. Känns som en spännande spelare. Dock bror med Joonas, som inte var så bra här.
Sett till statistik så skulle det ju vara en riktig stjärnvärvning, men skadade spelare vill man ju inte ha.
Jaha, då vet vi att ännu ett rehab projekt är klar då.
![]()
Intressant att det är klart med nya ligor i Finnenlanden.
Bör ju öppna upp för både köpa loss nu och evt byten.
OSL och en plastkasse dollares mot nån skaplig center…
Stille.
Inte måndag hela veckan nu.
Jobba!
Lägre nivå?
Jag betraktar NHL som en liga med högre nivå, det är främst där han har spelat. Vet att han var svag defensivt i NHL iallafall, inte en aning om hans spel i AHL, därav skriver jag “lägre nivå”.
- Skadad
- Vinge
- Dålig tekare
- Försvarar sig inte
För min del ser det ut som en riktig HV-värvning.
Det sorgliga är att han ändå skulle kunna vara vår bästa offensiva center om han spelar något den här säsongen.
Stille letar alltså i Finland.
Hjälper till lite med scoutingen här.
En storvuxen center (196cm/98kg). Ingen poängspruta, men stor som en ladugårdsvägg. Kontrakt endast denna säsong.
Och ja, Björn. Han kan Nikka.
…. hittar ut själv.
Nästan 2 meter som inte alls fick till det i AHL.
Tveksamt om han har nåt att bidra med i SHL va?
Utöver det förnäma efternamnet då
Läste att det har skitit sig för Bulan nere i Schweiz samtidigt som Luleå redan gjort klart med Dennis Hall enligt Expressen. Tänk att få in Bulan och Stridhs grisiga tråkhockey istället till nästa säsong, kör bara kör.
Finns inte mycket spännande i Liiga. Ska bli intressant o se va Stillman får loss där, lät som det var mest sannolikt.