Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Tar fan hellre någon säsong i HA…

Kan ju vara nåt om ingen plockar upp honom?

Fysisk. Ingen C. Men de e inte Louto heller som behöver ersättas.

Elak, ja tack. Då kan vi kanske vinna utvisningsligan iallafall, de va länge sen.

**”Brings a heavy release, good skill, and a heavy dose of meanness and physicality to the table”
**

AHL är ju mindre rink och därmed snabbare spel. Oavsett så kan säkert David Gustafsson lägga in ett gott ord för HV hos Nikkanen om det skulle bli aktuellt.

1 gillning

Såg på LHCs forum (:face_vomiting: ) att man tror Abols är aktuell. Man säger att Rattie och Shore är aktuella för att lämna. Stämmer det hade jag huggt.

3 gillningar

Abols är ju en dröm! Är det tidigare avtalet med Rögle avslutat?

Annars kanske man kan hitta en spelare som kan nicka här:

2 gillningar

Abols spelade väl senast inatt med Flyers så det tror jag inte händer. + att han tjänar väl typ 10mkr även om han spelar i AHL.

2 gillningar

Abols har ett envägskontrakt på 800 000 USD denna säsong. Så 800 000 USD vare sig han spelar i AHL eller NHL.

Hans kontrakt med Rögle är över denna säsong.

Tror inte Abols vill spela SHL denna säsong. Nästa säsong kan bli en fortsättning hos Philadelphia Flyers då de är hyfsat nöjda med honom. Annars nog Schweiz där han kan få bra betalt.

2 gillningar

Inte fått till det i Växjö. Bra center. Liten dock.

Gjorde mål idag!

Tycker man ska försöka sig på Johan Sundström igen. Harvar i bottenlag i Finland! Kan likväl harva i bottenlag i SHL men kommer troligtvis tjäna mer cash!

3 gillningar

storvuxen högerskytt som gjort mycket poäng i finska ligan som Tampa tog över men som hamnat på waiver, inget lag som plockade honom. Kan vara nåt för Stille att kolla på

1 gillning

Jag säger bara att, han är inte center. Jag bryr mig inte. Vi saknar spelare, om Niko håller för SHL, ta honom.

1 gillning

Vad säger ni?

2 gillningar

Ja det säger väl det mesta om hur död marknaden är just nu och vilken stor utmaning Stillman har att kunna förstärka laget.

5 gillningar

Och marknaden är nog “extra död” för HV71 jämfört med t ex Luleå. Inte lätt för Fredrik Stillman.

3 gillningar

Samma story som med Önerud. Han fick frågor, vissa lag spelar man inte för. Är man från lökarsland så fattar man nog att man inte kan lira för HV, för alla fem fans kommer bli tokiga.

Hade jag velat ha honom i laget? nej.

7 gillningar

Bara därför vill jag ändå ha honom i laget för enmatchskontrakt mot Lökars. :slight_smile:

Tänk att kunna göra hela mängden av Växjöfans upprörda. Även om man kan lyckas med det på egen hand också, bara man lyckas samla alla fem på samma plats.

2 gillningar

Tittade precis på hockeymorgon, där Leino listade tänkbara nyförvärv från liiga. Hade verkligen inte tackat nej till Teemu Hartikainen - Stats, Contract, Salary & More Snacka om näsa för mål. perfekt lek kompis till Joona

Verkar som Rosén har tackat nej till HV. Så det blir inget med honom iallafall!

4 gillningar

Japp, precis den spelare vi behöver. Högklassig center med näsa för mål och 106 pannor. Finns väl inte en chans att KalPa släpper honom dock.

1 gillning