Ja jag har efterlyst centrar men man har väl landat i att jag skiter i vilken position ev nyförvärv spelar på om de kan göra oss bättre. En sån som Ylönen hade ju tex förpassat WIN till bänken vilket vore en jävla win för laget.
Edit; Bara för att jag efterlyst centrar betyder de ju inte att jag anser man ska ta in 2 medelmåttiga centrar på allsvensk nivå. Jag har som sagt hävdat att vi saknar mins 2 centrar sedan i somras. Kommer fortsätta tjata hål i huvudet på samtliga att man jobbat så in i helvete fel i föreningen.
Men att ta in Ylönen för en tämligen stor peng, hade ju minskat möjligheten att ev ta in den center vi behöver. Sedan tycker jag väl inte att WIN är HVs största problem. Så tänker jag.
På den döda marknaden så ryktas Juho Lammikko vara på G till Europa.
Till ZSC Lions han med.
Går den hem för dom så måste det väl finnas nåt att släppa?
Kylington blir jävligt utskälld av “supportrarna”. De vill bryta. Där kan du nog höra av dig Stille, om de tänker släppa honom, vilket jag dock inte tror att de vill.
Jonathan Dahlén, han är ju Hv-supporter i grunden. När han kommer tillbaka från Schweiz hoppas jag verkligen att vi försöker sno åt oss honom, kosta vad det kostar vill. En Sniper är vad vi behöver, och att han är fostrad i HV och supportade oss i barndomen är ju inte direkt något negativt. Om Jonathan själv ser något annat än Timrå som ett alternativ hoppas jag att vi plockar honom.
Vilket lag hade du själv valt mellan, Frölunda-HV71-Örebro?
Signa för guldkandidater eller bottenträskgänget?
Är det nån på kansliet som fattar att HV MÅSTE ta sig ur träsket, kosta vad det kosta vill.
Hoppet finns väl att Stille går STENHÅRT på både far och son.
Sannolikheten att det blir HV71 är liten med tanke på var i tabellen de är. Om man tänker så är det större sannolikhet att han hamnar i Frölunda eller Växjö.
Rögle sägs vara intresserade av Kellman, och Färjestad sägs vara/ha varit intresserade av Dickinson. Hade gärna haft någon av dem hos oss, helst Dickinso, god vän med Riley bland annat. Båda har utgående kontrakt.