Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Rätt kul. När många krävt Antons avgång har Expressen-experterna snackat om att det inte finns några alternativ på marknaden.

Nu när Västerås sparkar Andersson namedroppar de namn som redan tagits upp här på forumet: Ståhle och Pennerborn. Nu kan vi även lägga till Filander på listan, ännu ett namn som vi diskuterat på forumet.

Det är intressant det där. HV verkar vara den enda hockeyklubben i världen som INTE kan sparka sin tränare.

7 gillningar

Filander är en spännande tränare, dock är han sjukt offensiv i sitt tänk och kommer det passa i ett lag för kval? Tror man måste ha en stark defensiv tränare ihop med Filander.

Filander tror jag hamnar i fbk om Abbot inte lyckas till nästa säsong

Eller alltid hävda att marknaden är död.

Gissar att det passar bättre än en objektivt dålig tränare.

1 gillning

Vi har inte laget för försvarsspel. Sedan har vi gjort oss av med väldigt mycket spets och fortsätter att nedgradera laget så svårt att vi ska ha en viss typ av tränare. En bra tränare utgår från vad spelarna kan leverera.

Det här skulle kunna vara den definitiva vändningen för HV71: Filander in och Blomqvist ut. Det movet andas nytänkande och självinsikt (styrelsen), duon Liljander/Filander rimmar dessutom riktigt fint tillsammans. De skulle ha alla förutsättningar att faktiskt modernisera föreningen och bygga ett rejält offensivt ”HV 3.0” på riktigt. Det känns som ett genuint ljus i mörkret – men tyvärr talar väl allt för att inget kommer att hända.

20 gillningar

Typ 3 veckor kvar innan fönstret stänger. Kommer nåt hända? Vad behöver vi?

Få in Fisken på lån resten av säsongen?

1 gillning

nej

de tror på den väg de har stakat ut

Kontinuitet ska leda oss framåt!

Framåt = Hockeyallsvenskan.

Om Woods nu är skadad hade det ju inte direkt varit fel att ha en Jesse Ylönen. Men där ville vi ju inte hugga till.

Eller en Herman Träff, men är i och för sig svårt att förutspå skador samtidigt som vi behöver ha alla kvarvarande pesetas redo för möjlig center.

1 gillning

Precis, omöjligt att förutspå. Men man kanske inte borde splashat ut 500k som någon skrev här inne nyligen för en Hampus Eriksson då till exempel.

Om det stämmer med 500 tycker jag det känns lite väl mycket. Ni mods kanske vet mer?

Efter förlusten mot Brynäs så slår jag nog nästan fast att det blir kval, känns som att dessa matcher var en nyckel om vi skulle ha ngn chans att nypa 12:e platsen. Detta laget fixar inte att vinna en lång räcka matcher. Hoppas verkligen att de kan få in ngn förstärkning som gör skillnad, är inte alls säker på att vi klarar Leksand i ett kval.

3 gillningar

Åhman kommer förlänga med Lakers enligt Expressen om någon gick och hoppades på honom.

De gör inget, vi är i HA vid de laget

Kärpet ligger näst sist i finska ligan. Betala och låna deras 2 toppspelare Aku Räty och Niko Hirvonen. Så får vi bättre bredd och kan skicka Pasic och Eriksson till läktaren.

Ligan är låst och de har ingen chans för guldet ge dem miljon per spelare och därmed öka chansen att klara ett kval. Värva från AHL nu är för sent med 2 -3 veckor registreringstid

8 gillningar

Räty, ja tack.

Bara vi slipper Tikka. eller?

1 gillning

Det hade absolut varit trevligt med lite spetsigare värvningar från Finland. Problemet är ju att alla andra lag i SHL säkerligen tänker samma sak.
Ska jag gå från mitt finska bottenlag tror jag att de tycker det är roligare att komma till ett lag med chans på slutspel än på kval.
Vi lär få hosta upp en rejäl bonus på såna spelare.

Klarar ni SHL kontrakt får ni en sign off bonus på 1 mille

1 gillning