Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Men @Diabolics du måste ju förstå att han har GARANTERAT en Hv out i sitt kontrakt. :wink::see_no_evil_monkey:

3 gillningar

Kom hem

2 gillningar

Tänker om det va Liljanders och Blommans fel att AP20 inte skrev på nytt avtal borde det va fritt fram nu med tanke på ny tränare och Hult som tar besluten. Gå all in för det. De har ju tid att snacka om det nu när han är på plats…

Det här snacket om AP och i förlängningen säkert andra spelare i Schweiz, AHL och även NHL som sitter på kontrakt, att de skulle bryta sina miljonkontrakt för att komma hem och lira för ett bottenlag börjar låta som Lias-snacket som går på repeat varje silly. Galet.

5 gillningar

precis, lever ett avsevärt bättre (socio-ekonomiskt) liv, i en mycket trevligare del av världen, med extremt mycket mer pengar.
Så det ger man upp och flyttar till Jönnet?

Tjena.

3 gillningar

Mycket trevligare kan man ju ha åsikter om. Visst att Schweiz är vackert som attan men det är ju väldigt dyrt, och Langnau är ju en liten by typ. Inte för att Jönköping är en metropol, men jag skulle nog hellre bo där. Iallafall 60-40 till Jönköpings fördel :winking_face_with_tongue:.

1 gillning

Flyttar till Jönnet där man har familj, släkt och vänner.

4 gillningar

Förstår inte riktigt när de har sitt företag i Jönköping samt barn som går på skola i Jönköping varför man inte vill vara hemma? Viktigaste är väl familjen och inte punga in 100k till i månaden och inte se sin familj. Det blir ju liksom att man förlorar ett år av sina barns uppväxt. För mig hade valet varit enkelt men det kanske inte är det för alla i denna branschen…

2 gillningar

Alla bryr sig inte om familj. man behöver inte bo mellan benen på mamma hela sitt liv. man tar sin kärnfamilj, bor på bättre ort när man kan.

3 gillningar

Glöm inte att kebabsåsen är grymt mycket bättre i Jönnet

7 gillningar

Det håller min mage med om också.

IMG_8890

2 gillningar

Alltför lite erfarenhet som HC gör mig tveksam, hur mycket jag än gillar Andreas Falk.

2 gillningar

Det gör mig också väldigt orolig om man går för en oprövad HC. Det får inte bli fel.

Vad tror ni om Nick Shore kommer tillbaka o centrar en 2nd lina?

1 gillning

Östmans lag kan spela sista matchen ikväll. Övertid strax.

2 gillningar

Helt okej i så fall tycker jag.

1 gillning

Så blev det inte. Fribourg vann.

1 gillning

Björklöven kliver upp som nykomlingar, går för wallmark och Jacob de la rosé som centrar.

Det är skillnad på sportchef och sportchef.

Vi förlänger med en 4c när det redan är överfullt i våra bottenfemmor som inte ens tagit plats i björklövens lag som gick upp.

Förlåt, men gud va bitter man är på denna förening.

4 gillningar

Vart hittar du något om de la rosé?

1 gillning

Tycker hv har för arrogant attityd över sin egen förmåga. Man verkar köra sin väg även om den inte fungerar. Björklöven satsar och kommer ha högre spets nu om wallmark, Grundström och de la rose stämmer/slå in.

Hv kommer vara Leksand nästa år skillnad är hv har SHL dyraste trupp men också nu på förhand absolut sämsta truppen

3 gillningar