Fö, namnet ni söker är Lettieri, inte Letteri
Kan ju alltid hoppas det är Östman och att han lockat med Stransky..
Jag stavade ju så. För övrigt.
Joakim Fagervall, kanske. Har kontrakt med Växjö, men kan bryta för ett HC-jobb. På EP står han inte med som tränare för nästa säsong. Och någon skrev att HV var beredda att köpa loss en tränare.
Fan, alltså…man lägger pussel. Hoppas ff på Niklas Eriksson. Blir det inte han är Östman ok. Nej till Fagervall.
Det sägs ju att han bor i Göteborg ja
Såg att Puistola är klar för Frölunda. Skit också, en sån spelare hade varit fint att få in. Man kanske kan sno Oiva Keskinen från Tappara. Verkar ha ungefär samma utveckling skruva som Puistola.
Fin spaning. Det ser ju intressant ut även om man bortser från namnet. Tredjecenter? För han är väl center?
Jag hade velat se Teemu Hartikainen i HV. Men han har kontrakt. Det hade varit precis vad HV behövt i centerväg. Någorlunda stor, tung, power forward som dessutom kan göra mål samt spela center.
https://www.eliteprospects.com/player/11365/teemu-hartikainen
Vi kanske helt enkelt får nöja oss med denna centeruppsättning.
Rousek
Lindström
Johnsen
Eriksson
Vem vill komma till ett sjunkande skepp? När man kan spela för en organisation som fungerar.
Detta är verkligen inget rykte! Men min hjärna gick i gång och jag började fundera. Jag vet att San Pedro byggtvett riktigt intressant team i Kalmar HC.
Sorry för dubbelpost, ser att dena information fanns i Tråden om HV71. Admin får gärna ta bort denna
Ja det är nog inte den process som HV71 har som alla hade hoppat på. Cirkus HV71 kommer fortsätta va så säkra.
Inte ett enda rykte om spelare in.
Svära i kyrkan är inget man ska göra. Men Robin Kovacs till Hv hade skapat känslor. Kanske det vi behöver för att få liv i byggnaden.
Nej.
Nej
och lite nej till.
HVs rykte kommer störta, och vi kan glömma att många hemvändare vill komma tillbaka med den nöten i laget.
Nej igen.
Bollade lite med ChatGBT:
“Vilken tränare är bäst att träna HV71 herrlag säsongen 2026-2027?
Antingen Niklas Eriksson eller Klas Östman”
Kort sagt: det finns inget helt självklart val – men om man väger stabilitet vs. offensiv utveckling lutar det åt olika håll beroende på vad HV71 faktiskt behöver.
Niklas Eriksson
Profil: struktur, disciplin, “ordning och reda”
Känd för ett tydligt spelsystem och defensiv struktur. Brukar få lag att bli stabila och svåra att möta.
Mindre “flashigt”, mer resultatfokus
Passar HV71 om:
De vill sluta spela kvalhockey (vilket varit ett stort problem nyligen)
De behöver bygga grundspel och trygghet först.
Klas Östman
Profil: mer offensiv, modern hockey
Har haft mer varierad karriär och även fått lämna jobb (t.ex. i Linköping).
Kan bidra med mer kreativt och offensivt spel
Lite större “risk/reward”-tränare
Passar HV71 om:
De vill ta nästa steg offensivt
De redan har stabil grund och vill bli ett topplag
Slutsats (ärligt svar)
HV71 är just nu i ett läge där de:
haft flera säsonger nära nedflyttning
behöver stabilitet mer än något annat
Därför är Niklas Eriksson det bättre valet för säsongen 2026–2027.
Han ger:
Högre lägstanivå, tydlig identitet och större chans att först stabilisera laget innan man satsar uppåt.
Enkel tumregel
Vill du överleva och bygga om → Eriksson
Vill du chansa på högre topp direkt → Östman
Precis som många säger lutar det väl mindre och mindre åt Karlin och Eriksson för varje dag som går. Hade de varit aktuella borde de väl redan presenterats?
Klart man vill få in en tränare som kan vara med och skapa en vinnakultur.
I veckan hade GP en artikel om Roger Rönnbergs korta i tid i Fribourg som aldrig tidigare tagit ett guld -
“Det tog alltså inte mer än en halv säsong att ändra en hel förening?”
– Vi har inte ändrat allt – och vi har jättelångt kvar i alla processer för att få till en högpresterande kultur här! Men jag har ett lag som fightas, som tävlar och spelar för varandra i varenda situation. Det är trots allt det viktigaste: Att du har ett lag som tävlar med själ och hjärta för varandra!"
Tänk om man kunde applicera detta på HV71 efter nästa säsong - man kan aldrig sluta drömma ![]()
Om det nu är Östman som är vår tilltänkta HC bör han väl presenteras på typ måndag? Nu när det är slut i Schweiz.
Hult kanske försöker övertala Lindbom. Därav denna tid att presentera en ny HC. Inget förvånar mig när det gäller HV71.
Nubben och Timrå värvar på medans vi sitter som vanligt på perrongen och tittar på. Gardiner verkar vara klar för dem och tidigare McLaughlin.
Vill ha något nu så man kan slappna av lite vart fall. Denna silly season är ju lika nervigt som ett kvalspel. Ingen HC eller ASS presenterad och enbart utfyllnadsspelare presenterade i WIN och Eriksson.
Om du tittar på vad Timrå och Nubbelito har tappat och sen på vad man plockar in. Så hade jag varit allt annat än nöjd om jag ska vara ärlig