Spelarmarknaden 26/27 (drömmar & farhågor)

Dickinson värvningen hade skickat ner Linus Lindström i fjärdefemman (han har även kapacitet att kliva upp högre upp i herarkin vid skador) där han hör hemma, samtidigt som att de hade gjort att vi inte behövt förlänga med Hampus Eriksson (som absolut inte har kapacitet att ersätta högre upp i herakrin vid skador..)

3 gillningar

Är De La Rose klar för Björklöven?

1 gillning

Nej men många rykten pekar på det.

Fattar, vi behöver 2 centrar i den klassen 100%.

1 gillning

Nyfiken fråga, har inte så bra koll på De la Rose. Finns det någon koppling till Björklöven som gör det till det logiska valet? Tänker att HV borde hugga friskt där annars..

1 gillning

Tänkte på det med, Han har spelat i Leksand i Sverige och ett år i Färjestad. Så kopplingen är väl wallmark eftersom de spelat några år tillsammans i Schweiz. Men man kan hoppas hult är där och hugger… Färjestad är där och hugger med. Men känner man Hult rätt så är han all-in på DG och sen när DG väljer Frölunda står vi där och får hitta något bottenskrap :wink:

5 gillningar

Hade varit läge att försöka locka hem Bengtsson nu !

2 gillningar

Kontraktslängd:

AP 26/27
Pilut 26/27
Lias 27/28
Bengtsson 26/27 + 2 (option till 2029)
E. Brännström 27/28
Borgy 26/27 (den jag tror minst på, en liten koppling finns men han kan likväl inte värdera det)

1 gillning

Vilka rykten? Click-baitet i hockeynews podden? De sa själva att det var typ “ett mail som vi fick”.

Han har kontrakt i Schweiz och noll koppling till Löven. Jag ska äta upp 10 hockeypuckar med filmjölk om han bryter sitt kontrakt och går dit.

3 gillningar

Du har säkert rätt, det var mer frustration över vår egen centerlinje där vi alla i flera år efterfrågat vettiga centrar. Det var Hockeynews sen har jag sett massa skriva om det på twitter. Men som du skriver så blir han säkert kvar ett år till.

1 gillning

@spaawn nu har jag skärmdumpat bevis, ifall rosen går till Löven vill jag se dig käka puckar med filmjölk.

7 gillningar

Skäms fortfarande över att HV inte förstod vad en spelare som han är värd för ett lag.

Får hoppas på att det är slut med såna dumheter framöver.

3 gillningar

Så blir det när man går bra över långt tid och kan bygga. Går inte värva sig till en sån C-linje på en säsong och HV har ju ingen “riktig” center kvar efter 4 säsonger… Linus räknas inte han är för dålig för att ens få va med.

HV tappra försök till 1:a och 2:a centrar:

Nättinen
Miele
Big Sam
Borgström
Fisker
Nick Shore
Heppo
Rousek
Kloos (som troligen aldrig var tänkt spela där)

Tror inte på DG alls tills nästa säsong. Abols är nog den bästa spelaren just nu att gå hårt på med pengarna. Dock skadad fot föregående säsong som kanske kommer ge problem?

3 gillningar

Niederbach klar för NHL. DG till Frölunda när som helst är känslan.

2 gillningar

Kan ju tillägga att anledningen är att han fått väldigt tydliga besked om att han vill vara kvar därborta

9 gillningar

Benjamin rautiainen vore nått att få in. Vet dock inte hur mycket center han spelar. Det är spelare av den här kalibern vi behöver få in.

Jag har fortfarande en känsla av vinni letteri. Hoppas verkligen, de hade varit riktigt grymt o lasta pengar på en sån gubbe.

2 gillningar

Håller med, det är den kalibern som måste in.

1 gillning

Förhoppningsvis ryker väl marlies i nästa match, och Manitoba moose med för den delen så vi kan lägga både DG och Lettieri bakom oss när den ena antingen stannar eller går till Frölunda och den andra hamnar i Timrå eller nån annan skit.

3 gillningar

Timrå har full trupp nu :winking_face_with_tongue:

2 gillningar