Då blev han klar tillslut.
hv71.se/artikel/56012/
Mycket intressant värvning och Andreas Johansson verkar ha en bra koll på honom.
Varmt välkommen till HV71 Calle!
Härligt!
Grymt! Välkommen till HV71!
Tror faktiskt att detta är en riktigt bra värvning. Som tidigare nämnts en spelare som Andreas har haft koll på länge och kontraktet är 2 år. Lovande!
youtube.com/watch?v=HxWEoIpIq80
Kanske inte den bästa fan video som har gjorts, men det finns iallafall en…
Gillar denna värvningen, känns som en spelare med många strängar på sin lyra. Välkommen!
Därför valde Ridderwall HV:
jonkopingsposten.se/artikel/ … r-for-hv71
- Martin Thörnbergs ständiga prat om HV71 och Jönköping gör att Ridderwall känner sig väl förberedd…
Tycker det är ett starkt gjort av HV att lyckas skriva ett 2 års kontrakt med honom, visst det lär finnas en KHL kausul men lär vi iallafall få pengar om han lämnar efter kommande säsong. Bra ålder är han också och spelat mycket utomlands, han och Brithén kommmer få sina genombrott i svensk hockey nu kan jag tro
2012-13 Düsseldorfer EG DEL 51 22+36=58
2013-14 HC Lev Praha KHL 50 7+ 9=16
Hans stats i KHL förra säsongen var ju inte speciellt imponerande, speciellt inte jämfört med vad han levererade i tyska ligan året innan. Har han svårt att leverera när motståndet är riktigt bra? SHL ligger väl iof närmare DEL än KHL i nivå, men ändå… Han är ett mycket osäkert kort.
Ifall du kollar statsen på Lev Prahas spelare från förra säsongen så kommer du upptäcka att ingen spelare har producerat enormt mycket poäng. Däremot är det jämt fördelat mellan spelarna. Detta beror på att de rullat på med 4:a jämna kedjor som fått liknande istid. Däremot så spelade Calle i första linan för Prag under hela slutspelet. Jag tycker detta känns som en kanonvärvning.
Glöm inte att ridderwall precis hade skrivit på för två nya år i lev. Tro inte att han är en dålig spelare; då hade han knappast fått förlängt med föregående säsongs finalister.
Detta är en riktigt bra värvning, kommer bli intressant!
Som jag fattade de som fick han en mer defensiv roll i Prag, mycket BP osv. I Dusseldorf fick han en mer offensiv roll skall också tilläggas
Väldigt nyfiken på vilken slags spelare han kommer bli i här oss hos, vet ju inte skvatt om honom sen tidigare förutom lite statistik. Känner mig dock hoppfull, bra ålder och något vi kanske kan behålla lite längre.
Välkommen Calle
Tycker detta är en riktigt intressant värvning. Säga vad man vill om DEL men i min värld är det en bra liga men kanske lite ojämn. Eisbären Berlin är en svår nöt att knäcka för vilket lag som helst i SHL medan de sämre lagen kanske håller lite lägre klass än de i SHL.
Hur som helst så vann Ridderwall hela poängligan i DEL när han spelade i ligans sämsta lag, det borde tyda på att det finns en hel del förmåga hos den karln.
Välkommen till HV Calle!!
Precis som dom flesta så gillar jag värvningen och är försiktigt hoppfull. Hans statistik är bra, han har en bra ålder och extra plus att hv verkar haft ett öga på honom länge vilket borde betyda att dom inte rusade in i något med huvudet före.
Han har även haft väldigt nära kontakt med Thörnberg i KHL och jag kan inte tänka mig annat än att hv pratat med honom innan med.
Välkommen till HV Calle!!!
Ang. hans poängtapp från DEL till KHL:
Som de flesta spelare så är man inte bättre än vad omgivningen tillåter. Md omgivning menar jag i första hand den egna kedjan. Få spelare har förmåga att gå in i vilken kedja som helst å producera 60p per säsong. Till och med Törna som brukar göra massa poäng var han än är hade en si-å-så poängproduktion förra året. Således tror jag nog HV kan kräma ur en massa poäng ur Calle om de bara hittar rätt kedjeformation åt honom.
Jag tror detta kan bli bra.

Välkommen till HV Calle!!!
Ang. hans poängtapp från DEL till KHL:
Som de flesta spelare så är man inte bättre än vad omgivningen tillåter. Md omgivning menar jag i första hand den egna kedjan. Få spelare har förmåga att gå in i vilken kedja som helst å producera 60p per säsong. Till och med Törna som brukar göra massa poäng var han än är hade en si-å-så poängproduktion förra året. Således tror jag nog HV kan kräma ur en massa poäng ur Calle om de bara hittar rätt kedjeformation åt honom.
Jag tror detta kan bli bra.
Jag tycker vi skall vara lite ödmjuka mot DEL med. SHL har sjunkit som en sten sedan KHL kom medan DEL har hållit hyggligt samma nivå, vad jag vet blöder de inte lika många spelare till KHL iallafall så tror gapet mellan SHL och DEL inte är så stort som många tror.
Antar att dom flesta härinne har Twitter och följer HV där men för dom som inte har det meddelade HV idag att Ridderwall kommer bära nummer 11 på ryggen.