Tråden om #18 Kalle Maalahti

Läste någonstans att Kalle hade varit omtalad i finsk media nyligen då han gått ut och kritiserat arbets-/träningsmoralen hos sina lagkamrater. Att de mer eller mindre gett upp och “stämplat ut mentalt”. Det är bara något jag hört (har ingen bekräftad källa) men är det sanning så låter det ju väldigt lovande då det indikerar på att han har lite driv i sig.

En intressant liten notis är också att trots att han är “ynka” 177 cm lång och ska, enligt EP, väga 90 kg. Ganska anmärkningsvärt ändå och hoppas att den höga vikten är för att han är vältränad och tung i det fysiska spelet och inte bara lite smådekis.

2 gillningar

Detta är ju en kanonvärvning. Ingen som ska göra HVs första eller andra backpar bättre utan göra att back 6 håller hög nivå. Så mycket som folk klagar på Billins och Martinsson så borde ju detta vara perfekt. Det borde göra att Martinsson blir back 7 och Billins på läktaren när alla är friska. Tänk om man ändå hade gått in i säsongen med:
Kaski, Laleggia, Andrae, Sjöholm, Hammer, Kalle, Martinsson och Torp. Då hade jag iaf varit riktigt nöjd.

Det enda smolket i bägaren är ju AP :frowning:

1 gillning

Det här blir kanon.

1 gillning

Såg i ett Youtube-klipp med highlights med Kalle att han spelat med en nättinen. Är det Joonas eller hans bror tro? Kan ju isf finnas lite kemi där.

Med tanke på att Joonas är rightare lär det ju inte vara han.

Sen finns det väl 100 Nättinen i Liiga, är ju ingen ovanligt namn… (Fanns inte såå många Nättinen som ja trodde, men det är klart o tydligt inte Joonas, utan hans kusin Topi)

3 gillningar

Jag får lite huhtala feeling här! En tuff oöm finne är precis vad HV behöver just nu. SISU tror jag det heter då jag inte är finne själv.

1 gillning

Goa vibes ändå. Inte Huhtala, men gött nog. Hoppas det omsätts på isen.

2 gillningar

Vi behövde bredda backsidan, man fick till ett lån av denna spelare, tror jag att han är en ny Lehtonen ? Ne troligen inte men tror jag han förbättrar vår backsida ?Ja kan peta tex Torp eller Billins plus att det är en kille till vid ev skador. Tycker detta var snyggt gjort av Nubben faktiskt, kostade troligen inte så mycket heller

5 gillningar

Stod för en riktigt solid insats i debuten som gav mersmak.

2 gillningar

Kan bara instämma med föregående talare. Grymt bra första intryck av Kalle!

2 gillningar

Helt ok debut måste jag säga. Var ändå Kaskis skor han fick fylla tämligen omgående. Kändes stabilt med helt ok individuell skicklighet men samtidigt spelar med marginaler. Bra lån kort och gott.

1 gillning

Hockeyfrilla,
Byggd som ett betonfundament,
Verkar ångestdämpande när han har pucken,
Heter Kalle,
Whats not to like?

2 gillningar

Glöm inte att han är finne = SISU

1 gillning

Såja, Kalle fick komma in direkt i hetluften. I Scandinavium så lyckades han riktigt bra, men det var väl bara en tidsfråga innan #64s svaga form skulle agera draggankare och göra det svårare för Kalle. Han stack inte ut lika mycket mot träsko. Här är hans egna tankar om den senaste tiden.

Gulliga Kalle, säg inte att du har jinxat nu.

Jinx = vidskeplighet.

Dock skall man ha rätt mindset. Inte som trött-frögga. Men jag ger Kalle en “pass” på detta då han är precis ny i gruppen och vill sprida glädje. Vad jag hör har gruppen helt rätt inställning. Det är viktigt.

4 gillningar

Nä så länge man håller fast vid ”man vet aldrig”. Det hänger på fortsatt god prestation match för match…

Kul han gillar stämningen i HG. Verkar va en bra kille som inte det till sig själv först. Allt han säger känns ärligt.

Gillar inte snacket om ev slutspel faktiskt.
Borde vara förbud att nämna innan det är teoretiskt klart med minst 12e plats.

Vi har ju varit på en Play Out position i princip hela säsongen och ligger fortfarande riktigt illa till. Dessutom ett svårt program och många bortamatcher kvar.

Ska möta en iofs stukad huvudkonkurrent på bortaplan som dessutom har många hemmamatcher kvar.

Han är ny!!! Så hans ord betyder inget även om det var plumt sagt enligt mig! Nu ser vi framåt och hoppas Brynäs förlorar … Tror ALDRIG jag någonsin skulle hålla på Leksand ens en sekund… Men nu kollar jag matchen på C more och blir skitglad när de gör mål. :slight_smile:

3 gillningar

Förväntar mig att man jobbar stenhårt på att värva Vinnarskallen Kalle.
Gör vad som helst för att frugan säger ja.
Fram med plånbok, hus med valfri bastu, finsktalande nanny, anything, just fix it!

9 gillningar