Tråden om #13 Oscar Sundh

Jag gråter av glädje.
Välkommen hem! <3

Välkommen tillbaka Oscar!

Lite tveksam till detta men bara att motbevisa mig.

Välkommen tillbaka till HV71 Oscar! :stuck_out_tongue:

Välkommen hem Oscar!!! :smiley:

Vissa är glada, andra besvikna, personligen så fattar jag inte värvningen alls. Detta känns som 100% bredd…

Håller med. Förstår inte varför hv tar in sundh. De måste in spets…

Jag förstår ingenting. Alls. Vad är tanken att han ska få för roll i laget? Och hur ska Oscar och Melin få plats samtidigt?

Holzapfel försvinner → Sundh in. Inte svårare än så. En fantastiskt duktig energispelare som är väldigt nyttig i BP.

Välkomnen hem Oscar! Att se dig i LHF och LHCs färger har aldrig känts rätt.

Inte tänkt som spets men vi har förlorat 3 grovjobbare!
Sundh kommer bli en bra pusselbit i vårt defensiva spel o BP!

Nu ska resten som kommer in vara klass spelare med näsa för mål!

Hoppas inte att Sundh inte är sämre än Holzapfel! Sundh känns väl mer HV !! vet inte om lagkänsla är viktigt SHL anno 2015/2016 men om det är det tror jag Sundh har det!

Ledsen Oscar men detta var verkligen inget jag hoppats på. Din tid på toppen är tyvärr slut, gillar inte kompisvärvningar.
Strömwall hade fyllt denna roll mycket bättre. Hv-hjärta mmm visst men det är på plan det ska avgöras med de bästa spelarna och Oscar tillhör inte de bättre, varken def eller off

Välkommen tillbaka Oscar, känns som en spelare som enbart kommer bredda laget vilket inte alls är fel och dessutom alltid jobbar hårt. Självklart är vi mer i behov av spelare av en annan kaliber och väntar fortfarande på dem nyheterna.

Välkommen tillbaks Oscar! Visa belackarna att dom har fel

Gött o ha dig hemma igen!! Välkommen! :slight_smile:

Välkommen tillbaka Oscar!!

… en fråga dock, Varför bara 1 år?

Denna värvningen säger varken bu eller bä. Antar att han är tänkt att kanske ersätta Holzapfel. Nyttig i BP (iallafall sist han var här).

Skulle chansa på att det är just för att han inte haft bra säsonger på ett tag, så han får en säsong på sig att visa vad han går för. Tror även det kan vara bra för Sundh då han knappast kan dra in så mycket pengar med tanke på hur han spelat sedan hjärnskakningen och då får en säsong på sig att visa att han ska få bra betalt.

Precis. Win-win deal. Sundh får (en sista chans?) i högsta serien att visa vad han går för. HV betalar förmodligen väldigt lite för en i grund och botten bra spelare.

Går det skit, ja då gör det inte speciellt mycket. Men går det bra, ja då har HV gjort en grymt bra affär.

Jag är oerhört glad att Sundh är tillbaka. Han har förvisso inte gjort mycket väsen av sig senaste två åren, men det hade han inte gjort innan han kom till hv första gången Och alla vet ju hur grym han Varit. Välkommen hem!

Sundhs backchecking och slit igår va underbart att se! Tycker denna värvningen är mycket betydelsefull för vårt lag

så länge han inte hålller i pucken så gör han ett grymt defensivt jobb :slight_smile: