Tråden om #13 Oscar Sundh

Tycker Sundh överlag varit väldigt bra! Det är viktigt att han får rätt roll för att lyckas - det har han nu! Sundh har aldrig varit någon målskytt eller playmaker över längre perioder. Något han däremot alltid har bidragit med är lungor & glöd! Precis den roll han har i nuvarande 3:e kedjan. Sundh vinner närkamper likt aldrig förr nere i sarghörnen och spelar enkelt, vilket gör att vi kan behålla pucken i offensiv zon! Enkla och oftast snabba passningar - helt enkelt en riktigt lagspelare och perfekt komplement med lite aggressiva tunga kilo till Sandberg och Bengtsson i den kedjan. Mycket trevligt inledning Oscar!

Hatten av för kvällens insats! Otroligt kul att se. Länge sedan Sundh var såhär bra. Det värmer en gammal mans hjärta :slight_smile:

Han gör ju rätt saker nu, precis som före den där otäcka incidenten nere i hörnet för några år sedan. Jag har inte sett han sådan sen dess om jag tänker efter… har han nu i sin återkomst äntligen skakat av sig det spöket?

Oscar Sundh hade flest minuter på isen av forwards i senaste matchen mot Örebro. Hyfsad värvning…

Värken skadad eller avstängd… bara där är han ju typ bäst i HV just nu,

Men skämt åsido. Tycker vi fått i Oscar precis vad vi kan förvänta oss plus lite till. Så ja, som du säger hyfsad värvning.

Grattis på 29årsdagen Oscar. :slight_smile:

Tycker sundh varit riktigt bra sen han kom tillbaka precis den rollen han ska ha också och med rätt omgivningar!

Håller med. Oscar Sundh ger järnet i varje byte och grym i framförallt boxplay. Oumbärlig enligt mig.
Lägg till hans specialhyss i omklädningsrummet och Stillman varning på det :wink:

Oförtjänt kritik mot #13
Oscar Sundh ger järnet i varje byte och grym i framförallt boxplay. Oumbärlig enligt mig.
Lägg till Oscars ödmjuka attityd - både på isen, omklädningsrummet och utåt.
Enkelt val till en förlängning. Punkt!

Barnen(under tio) -Vem är det pappa? Han heter Oscar Davidsson - lika snabb på rören som mig… Avgudar ju Kung #76 och HV :slight_smile:

[size=150]Forza Oscar Sundh[/size]

Håller med. Att folk tvekar om han ska få förlängt eller inte är ju helt absurt.
Han har enormt hjärta för klubben, ger precis allt i varje byte match efter match.
Han är den spelare som tar mest illa vid sig vid förlust, han har ett riktigt hjärta för klubben minst lika stort
som de som hänger i taket i arenan.
Han är en riktigt fin kille också som alltid tar sig tid för sina fans.
Nej får inte Oscar förlängt är det något allvarligt fel i klubben…

Den ende spelare i det här laget som match efter match kan gå med huvudet högt.
En spelare som alltid jobbar häcken av sig byte efter byte och dessutom fått göra en hel del
välförtjänta mål.

Får inte Oscar nytt kontrakt så är det en stor skam!
Förhandlar Hult ens med Oscar?!

Absolut. Den enda spelaren som faktiskt spelat 35 matcher i HV medan många bara åkt och tittat på.
Jag måste erkänna att jag inte var så imponerad av värvningen av Sundh inför säsongen men nu är han en absolut favorit.

Sundh åker skridskor och kämpar, visst, men i mitt stilla sinne är han fortfarande för begränsad offensivt för att hålla till i en producerande kedja i ett tilltänkt topplag.

Är det ett tilltänkt topplag då? Vad tyder på det? Tycker Sundh är precis den spelartyper HV borde vilja ha - kämpaglöd till en hyfsat billig penning.

Man har ju guld som målsättning, och då tycker inte jag att det är rimligt att Sundh spelar i någon av de två första kedjorna.

Har man målsättningen guld? Sen när och enligt vem? Och i vilket fall, att Oscar spelar i nån av de första två kedjorna kanske säger mer om våra “stjärnors” prestation än om Oscars? Sundh kämpar lika mycket varje match och har varit en av HVs mest stabila spelare. Så sett till det så tycker jag han förtjänar både sin istid, plats i laget och ett nytt kontrakt.

Varför klaga på de som faktiskt gör sitt jobb när det finns så många andra som inte gör det?

Men för helvete är det för kommentar sry men det var det mest idiotiska jag har hört på länge.Sundh ger ju 100% mer än dom som ska vara i 1 och 2 kedjan :S och kämpar och sliter.Så varför ska man inte spela den som har varit bäst ? (med 3 kedjan) vi kommer alldrig vinna många matcher så dåligt som våra top spelare spelar så vi ska låta dom spela på som vanligt ? dom förtjänar mindre istid tanke på hur dåliga dom har varit sundh förtjänar all istid och mer. sry detta är bara min åsikt !

Skriv nytt kontrakt med Sundh!
Det är såna killar i laget som gör att man kan gå hela vägen!
Sliter varje sekund han är på isen och offrar gärna fler tänder!

Nu med Tedenby signad och klar skulle Sundh vara den jag blev gladast över att få se klar för två år till.
Den energin han tillför laget är ovärderlig så förläng nu!

Före Sandberg!?

Sandberg jobbar lika hårt som Sundh, har betydligt mer skills samt är 7 år yngre. Han MÅSTE vara första prioritet.