Tråden om #16 Joey Laleggia

Här är han.

Nu hoppas vi på en ökad skottprocent!

Kommer spela med #16 på tröjan.

Tack Macce!!!

Benarrivata Laleggia

Tror stenhårt på denna, gör mål och hoppa lite så ordnar detta sig fint!
Grazie mille Nubbe!

Tror mer på LaLeggia än Bengtsson och Westerlund åtminstone. Kommer det in några fler förstärkningar bakåt, gärna mer defensiva, tror jag backsidan kan ordna upp sig.

Försiktigt positiv.
Ciao e buona fortuna!

Freijd har i uppdrag att köra första intervjun på italienska! :smiley: Vi behöver veta om vår nya fina strandraggare faktiskt kan språket.

Kanske inte den piggaste av intervjuer :smiley: … men killen hade ju 7 timmar bilkörning, så kanske är det förståeligt.

“great group of guys” rakt igenom.

Men, aningen blöt hund över uppenbarelsen. Hoppas inte detta är en stämningsdödare vi får in? Jag förstår om killen är aningen låg efter att blivit kickad, det är naturligt. Hoppas det är en generellt tystlåten figur och/eller Timrås hanterande som skapar denna uppsyn ocn inte att det finns mer än ekonomin som anledning för Timrå att skicka ut han.

Nä håller med, samtidigt får vi kanske ha just bilresan och varit i jkpg i typ 2h i bakhuvudet. Känns väl ändå bra att han spelat med/mot några av grabbarna i laget innan. Tror nog det blir bra när han fått landa lite

Han verkar ha självförtroende i vad han kan bidra med. Skön kille.

Jesus, vilken hockeyspelare

Folk har kollat sig för blind på hans +/- på eliteprospect. Ska inte glömma tik släppte in 177 mål senaste året och alla backar va typ rätt dåliga och hade inte bästa målvakten direkt.

En fantastiskt fin debut. Som jag skrev, en av de bästa backarna sedan Pilut/Lehtonen. Någon påtalade snabbt: ”Offensivt”. Och ja, jag menade offensivt. För idag såg vi också tendenser till varför hans plus/minus var uselt förra året.

Det gäller för tränarna att spela LaLeggia rätt. I kritiska situationer i egen zon ska han sitta på bänken.

Instämmer! Kändes därför lite sådär när man spelade honom i BP under 5-minutaren i slutet av tredje…och drog på sig en puck out… :open_mouth:

Interjuv med Lagge på Hockeysverige
hockeysverige.se/2022/10/23/joe … -situation

Bra offensivt men hans agerande vid 2-0 måler i går påminner mer om en forward än en back tyvärr.

Adla honom för fan! Vilken jävla klassback!

5 gillningar

Kontrakt över två säsonger till :yum:

5 gillningar

Fy fan vad grym han är!