Tråden om #16 Joey Laleggia

Förhoppningsvis har han även det om några veckor

Är LaLeggia den bästa PP backen vi haft sen Pasi Puistola?

3 gillningar

Han är enligt mig den bästa backen som lirat i HV71 tröjan. Jag tycker han är nyttig över hela planen och särskilt gillar jag hans bössa som skjuter riktigt hårt och träffsäkert.
Men det är bara vad jag tycker.

2 gillningar

Han är verkligen en av dom bästa!

Ska vi gå off-topic så är han iaf på min topp tio lista.

  1. Jani Nikko
  2. Daniel Johansson (Glimenvall)
  3. Richard Pavlikovsky
  4. David Petrasek
  5. Janne Niinimaa
  6. Fredrik Olausson
  7. Pasi Puistola
  8. Joey Laleggia
  9. Mikko Louma
  10. Mika Niskanen

Det är väll egentligen bara personligt tyckande efter hur jag gillar spelarna. Haha.

Har Joey några klausuler?

Ska bli riktigt intressant och se hur bra Laleggia kan bli med en hel säsong med Pelle G som backtränare (lutar väl åt det).

Det spekulerades i pressen kring att det fanns intresse från NLA, men tror inte man pratade om att det skulle finnas någon klausul

Visst var det intresse för Joey från Sovjet med när Hv gick som sämst? Har för mig att tre lag var seriöst intresserade av honom.

Edit: Uppgifter: KHL-klubbar jagar Joey LaLeggia - Hockeysverige – Sveriges största nyhetssajt om hockey

1 gillning
4 gillningar

Majoriteten av målen är med sidledspass och direktskott. Se o lär alla backar! :heart_eyes:

1 gillning

Helt klart en av HV’s bästa spelare.
Han är fantastiskt duktig och en mycket bra värvning av Nubben.

Det som gör LaLeggia till en så bra PP back är att hans skott alltid träffar mål. Ta Andrae som exempel, han skjuter utanför 9 gånger av 10.

Från Joeys perspektiv så fattar jag helt att han har en stark önskan att dra till Schweiz. Han är lite av en late bloomer. Efter att ha härvat runt i AHL i många år är han nu plötsligt en europeisk toppback och vid 31 års ålder har han chans att tjäna bra med stålar i några år.

Han ska ha all cred för den fantastiska prestationen förra året och han stora hjälp att hålla HV kvar i SHL. Trist att det inte blev längre tid i HV.

4 gillningar

Tack för allt Joey, utan dig hade vi troligen varit nära Kristianstad just nu.

Lycka till!

6 gillningar

Ja tack för allt Joey! Du var min personliga favorit i Hv71 senast. Lycka till och utan dig hade vi som @Diabolics skriver varit nära “helvetet” igen.

1 gillning