Tråden om #16 Linus Lindström

Var bara “tvungen” kolla om han någonsin gjort ett hattrick.
Lät AI rota en bra stund, men nope.

”Det är alltså mycket troligt att Linus aldrig gjort tre mål i en och samma officiell match — i alla fall inte något som blivit dokumenterat och är offentligt tillgängligt”

Men det kommer imorgon!!

1 gillning

Förra matchen mot Skellefteå såg jag på plats i skeå. Då fick han rejält med efterslängar av sina gamla kamrater, ny skada imorgon?

Linus,

• Du kan inte åka skridskor

• Du kan inte försvara

• Du kan inte spela med pucken

• Du kan inte producera poäng

• Du kan inte bry dig

Vad kan du egentligen göra?

• Ta emot ett överviktigt lönekuvert?

Ja, det här blev ju inte så lyckat. Undrar vad Abbot hade för tanke.

Man värvade en 4de Center och fick en 4de Center.
Så det kan gå.
Konstigt.

Hade hellre låtit Tikka spela av sitt kontrakt…

1 gillning

Var han verkligen såhär långsam och svag uppe i SAIK också? Svårt att tro att Abbot skulle kasta 200k efter honom då?

Just det, han missade ju en hel säsong… :man_shrugging:

Det sista så har han faktiskt helt OK stats för en 4de Center.
Nära 0 värde, alltså medelvärdet för en SHL spelare, vare sig bra eller dålig. Mellanmjölk.
Att han värvades för en större roll det vet jag och har fortfarande lite svårt fatta tänket bakom.

1 gillning

Vad har hänt med Linus? Inte för man saknat honom i spelet direkt, men han har inte spelat sista 2 matcherna?

Han är väl skadad om jag förstått saken rätt.

Jag trodde att han skulle fixa en plats i tredjekedjan. Vilken optimist jag var.

Nu har jag kanske blivit skadad men tror inte på honom som center, han är för långsam.
Hans bästa roll är nog ytter i fjärdekedjan, tror ändå han kan göra nytta där med ett mer strukturerat spel. I brist på annat får han kanske vara fjärdecenter.

Jämförelsen med Tikka är annars bra. En arbetande spelare som saknar skridskoåkningen för en större roll och som är bäst lämpad som grötforward.