Tråden om #16 Markus Ljungh

Äntligen officiellt!

hv71.se/artikel/t95oajg7u-3 … r-for-hv71

Sjukt bra spelare och en som kan styra ett PP!
Tror DIF är ruggigt besvikna att de inte kunde förlänga med Ljungh!

Välkommen till HV71

Välkommen Markus,
och bra jobbat Hult, en center i bra ålder som jag tror kommer göra sina två bästa säsonger här.

Den här värvningen gör mig glad! Äntligen en klassvärvning som håller hög till mycket hög SHL-klass! Tack för det.

Välkommen till HV!

Riktikgt bra värvning av Hult/Davidsson! En klasscenter som kommer göra ett gediget jobb i HV71!

Grattis till vinsten av den interna poängligan!!!

Lite trög start, som väntat i en ny förening, men nu rullar det på.

Skitkul!!!

Han slutar alltså femma i hela SHL:s poängliga! Före tex Oscar Möller! 3 poäng från en andraplats. Grymt bra! En grym värvning till HV71.

Det var ett tag sen HV hade en top 5 i poängligan antar jag så grattis Markus! :slight_smile:

Jävligt kul att se utvecklingen på Ljungh. En värvning jag inte riktigt trodde på inför säsongen, hade en viss rädsla att han inte skulle klara pressen det innebär att vara 1C i ett lag. Jag hade tokfel. Jätteglad över spelet Mackan levererat under säsongen.
Bra värvning Hult, den höga prislappen var väl investerad!

Han är sneaky. Ser inte alls ut som en poängspelare i själva spelet. Inte alls sådär dominant som man brukar se i toppspelare som Erik Christensen, Jocke Lindström, Ryan Lasch, osv. Ser man till spelstilen så skulle man gissa att Ljungh gör max 20 poäng på en säsong. Men Ljungh är alltid där och petar in den, styr den, får den på skridskon, han är den som lägger passningen, petar fram pucken, … Väldigt effektiv. Som sagt, han är lömsk.

Grattis till topp fem i poängligan, Markus! Ta det till nästa nivå i slutspelet nu! :smiley: Gjorde ju ett fantastiskt slutspel med Djurgården i fjol.