Tråden om #19 Niklas Hansson

Helt otroligt… Enda uppsidan är väl att det frigör kapital på sikt.

1 gillning

Haha, vet inte ens om jag ska skratta eller gråta.. Fyfan.

Krya på dig Niklas, hoppas på en bra återhämtning!

2 gillningar

Bra valuta vi fått för dom pengarna..:roll_eyes:

Skönt att försäkringskassan går in efter 3 månader eller vad fan det är, nu måste det in spets på backsidan också och ingen jävla ECHL lirare.

Skjut mig.

1 gillning

Enligt JP var de väl på första isträningen något hände

Suck

Hur är det ens möjligt?

Jättetråkigt för Hansson naturligtvis. Men nu är det nog dags att ta bort Hansson ur ekvationen när det kommer till framtida lagbyggen.

Han sitter på en hög lön och kommer oavsett vad att ha kostat oss mer än vad han gett oss.

Håller vi oss kvar skulle jag, om kontraktet inte går att bryta, se Hansson som ren bredd och enkom en bonus om han faktiskt kommer tillbaka till nån form av nivå.

Klart är att det inte går att bygga en backsida eller för den delen en ny HV-kärna kring Hansson.

1 gillning

Och surprise, surprise. Vilket nummer var det nu Hansson valde att ha på ryggen inför sin HV-comeback?

Pensionera nummer 19 så vi aldrig mer få se det bäras av en HV-spelare. Tack!

7 gillningar

Spelar nog ingen roll hur mycket pengar klubben har eller hur många spelare det finns att tillgå. Någon där uppe har bestämt att vi ska inte spela i SHL. Hade vi haft ett fullt lag inför premiären så hade väl marken under HG sjunkit och skapat ett stor slukhål.

2 gillningar

Det hade kunnat hända var och när som helst.

Vi har fan sämre trupp än leksand hade förra säsongen. Först Philip och nu detta. Skjut mig.

Har haft en känsla av att han ofta varit skadad under sin karriär, men kollade lite snabbt på hans historik och det verkar inte direkt stämma. De senaste 10 säsongerna har han spelat 85,2 procent av alla grundseriematcher, och det är väl ändå helt okej siffror. En del missade matcher kan ju också vara petningar och korttidssjukdom.

Säsongen 2022-23 ser det däremot ut som om en långtidsskada kan ha spökat.

Krya på dig Niklas!

2 gillningar

vill du hänga “19 Hansson” i taket?

Jag ringer psyk-jouren åt dig.

2 gillningar

Nu var det väl snarare gödselstacken än taket han tänkte på…

1 gillning

Enda positiva är att vi är +1 back när han kommer tillbaka. Vilket borde innebära konkurrenssituation i de bakre delarna.

1 gillning
1 gillning