Tråden om #20 André Petersson (C)

Petersson uttagen till Trekronor för Karjala Cup.
Förvånande med tanke på hur HV71 sett ut, men det säger nog mer om hur mycket bättre Petersson är än majoriteten av det övriga laget. Med bättre lag runt sig hade han troligen kunnat vara en av SHLs bästa spelare.

Fattas bara att han går och skadar sig under landslagssamlingen….

Mmm….Spets som kräver spets omkring sig är inte lika bra som spets som gör andra bättre. Dags att steppa upp. Han har spelat med våra ”bästa” utan att leverera som man kan förvänta sig. Upp till bevis efter uppehållet!

Helt bakvänt att kräva att Petersson och tre fyra spelare till ska bära det här laget.

Lika dumt som att tro att Crosby i sin prime skulle bära det här laget.

Man är inte bättre än sin svagaste länk. Och i HV finns det väldigt många svaga länkar. Petersson är inte en av dem.

Problemet med Petersson tycker jag är att han är bra när han vill vara bra. Men de är allt för sällan tyvärr. Om man inte får ut något i spelet så kan man åtminstone jobba hårt. Tycker inte jag ser de hos Petersson .
Han kan bättre helt klart.

Till viss del håller jag med dig. Men inte helt. Man borde kunna förvänta sig mer vad gäller produktion från en spelare som André.

Att han ska bära laget är mycket begärt. Men att han ska kunna vara tungan på vågen när det står och väger, att han ska kunna bidra med mål i matcher som den idag mot FHC tycker jag absolut inte är för mycket begärt.

Jag tycker att André är en besvikelse. Hade förväntat mig större produktion. För lägena har inte saknats.

Ok? Vi kan inte kräva mer av Petersson? Miele? Boedker? Är bara lekkamraterna det är fel på? Vet vart du vill komma och det är helt rätt att fylla på uppifrån. Men att säga att Petersson inte ska vara med o bära det här laget är, ursäkta utrycket, skitsnack. Självklart ska han vara kvar, är inte tal om det, men det är dags att steppa upp. Spelar lite för ofta med för små marginaler som det är just nu.

Får två av fem getingar i dagensgenomgång.

“OK”. är betyget. Kommer må bra av Lenc.

Dubbla påsar på mindre än en minut mot Tjeckien i Karjala! :open_mouth:

2 kassar för AP redan för tre kronor, i matchen mot tjeckien

Skaffa bättre omgivning till karln… Så kommer han säkert producera i Hv också.

Sagt de hela tiden HV71 måste fån in centrar av klass! Han får ej ut ett skit nu i HV när de är som de är.

Hoppas han kan spela sig i sniper-form under Karjala

Eller att HV byter tränare och spelsystem… Andy Miele är offensiv kvalite (defensivt nej).

Hattrick…

Tänk om han hade haft 2 klasspelare bredvid sig i Hv…

Mjo, nu märker vi ju att klassen finns där, haha.
Kung Petersson!

All respekt för att det är lättare sagt än gjort. Men efter detta hattrick och Hammers intåg måste väl rätt gubbar runt AP vara uppenbart högsta prio för SS och nubben!

Ja, det har vi sagt länge. Andre är en spelare som nästan är för bra för SHL, omgivningen är det dock inte.

André måste få en riktig center jämte sig. Uppenbart att omgivningen i HV begränsar honom ordentligt.