Tråden om #20 André Petersson

Du svarar på en fråga med en fråga?

Så bara för att man inte spelat ett tag så tappar man spelförståelse? Tror inte det är så det fungerar då André både kollat på matcher + tränat med gruppen. Om något så tappar han lite flås, inte förståelsen till vilka gubbar han måste ta hand om etc.

André gjorde en svindålig match, det är inget fel med det. Alla gör det ibland. Men han måste steppa upp.

1 gillning

Som gammal hockey och innebandy spelare så kan det bli så om du vart skadad ett tag så kan de ta ett par matcher eller ett litet tag innan man hamnar rätt i positionerna. Just sayin. Och ja han gjorde en dålig match. Säger inte emot det.

1 gillning

AP påminner om Tedenby i egen zon. AP dock bättre än Tedenby i offensiv zon.

Håller inte med om att andra målet var APs fel.

Det är precis efter en tekning. Vi tekning ställer man inte upp för att markera motståndarna. Ingen av backarna är markerade.

AP försöker täcka skottet och är väldigt nära att ta det.

Glifford ser ingenting på grund av stöket framför mål.

5 gillningar

Tycker det är Glifford som inte jobbar tillräckligt för att hitta pucken och gör det enkelt för sig och titta på fel sida.
Junismisstag men inte AP fel!

2 gillningar

JP: ”André ska spela i en toppkedja – eller sitta på läktaren” – Jönköpings-Posten
Petersson om dystra trenden efter comebacken: ”Det är upp till mig” – Jönköpings-Posten
Nåt särskilt som framkommer?

Hockeynews: HV hoppas få igång Petersson – i toppkedja - HockeyNews

AP säger bl a lm att han fått testa många kedjor:

– Det tycker jag är helt okej. Jag försöker själv komma igång personligen också. Jag är inte där jag vill vara över huvud taget än, men jag kämpar på och försöker att komma in i det. Anton försöker få igång mig på samma sätt, så det är upp till mig att hitta rätt, säger Petersson till JP.

1 gillning

Kan lyssnas på gratis bl.a. här:

Eller Spotify/Apple m.m.

Om Borgström och Luoto:

– Ja, men det kändes bra. De är skickliga och duktiga, starka på pucken och allting. Det är bara att ge dem pucken så ska jag försöka skapa så mycket yta som det bara går, säger André Petersson, som har fått hoppa runt i tre olika formationer i de fyra senaste matcherna.

– Det tycker jag är helt okej. Jag försöker själv komma igång personligen också. Jag är inte där jag vill vara över huvud taget än, men jag kämpar på och försöker att komma in i det. Anton (Blomqvist, HV:s tränare) försöker få igång mig på samma sätt, så det är upp till mig att hitta rätt.

Vad är det som inte känns riktigt rätt, är det orken eller?

– Ja, det är det ju. Hundra procent. Nu har jag hittat rätt i utrustningen efter så lång frånvaro, men upp med konditionen lite till för att hitta formen.

Känns det som om det är på väg åt rätt håll?

– Jo, det är så det fungerar. Ju mer du tränar desto bättre känns det. Det är en erkänd formel, säger André Petersson.

Sedan André Petersson gjorde comeback efter den längre skadefrånvaron har det gått betydligt tyngre för laget. Fyra matcher, fyra förluster och bara en poäng av tolv möjliga.

– Jag vet hur hockeyn är, det är inget man kan tänka på så. Det vet ju alla som håller på med hockey också. Men det är klart att man gärna hade velat komma in och fått fortsätta vinna, säger Petersson om det oflyt som hans HV har haft sedan han klev in i spel igen.

Hur tycker du att känslan i laget är efter fyra raka förluster?

– Jo, men det är rätt bra. Jag tycker att vi gjorde en rätt bra match här senast i lördags, även om det blev ett snöpligt slut. Det var fantastiskt roligt att se laget hela december och sedan har vi kommit in i en lite sämre period nu men vi vet vad vi kan och har alla verktyg. Det är upp till oss själva, säger André Petersson.

Blev ju större delen av artikeln med bara citaten från André…vet inte om det blev för mycket att lägga in här? (Mods?)

13 gillningar

Tänker lite så när det gäller AP också, att han ska spela högt upp i laget. Hans spelartyp passar inte i botten-sex.

2 gillningar

Vi släppa snacket, AB skiter i det. Vi bör således göra lika. Tröttsamt i längden. Inte för att jag tror att AB gått och haft det över sig. Hade varit förödande om så fallet.

4 gillningar

AP är en vinnare igen och dessutom starkt bidragande till 3 poäng.

Grattis och välkommen tillbaka! :heart:

15 gillningar

Kul! Det lär nog vara en tyngd från axlarna som släpper. Att slippa höra om AP effekten på laget. Nu är den sviten bruten och han gör mycket bra ikväll! Kul att se :+1:

11 gillningar

AP är som han själv påpekat inte riktigt där han ska vara. Än.

Men jag tycker det märks tydligt de två senaste matcherna hur han höjer laget.

Hans hockey-iq ger andrakedjan en helt annan struktur. På det har vi faktiskt fått igång vårt PP2.
Förra matchen gjorde de mål nån sekund efter att det numerära överläget var slut. Idag gjorde de mål i PP. AP:s kyla när han strax innanför blå lämnar över till Alsing öppnar upp spelet helt, vilket också föranleder Lencs reduceringsmål.

Så väldigt viktigt att vi har två PP-kedjor som kan hota. Idag kom jag till och med på mig själv att vilja ha in PP2 när spelet för Borgy och Co hackade.

19 gillningar

Synd att han lär bli avstängd

För?

Den situationen på blålinjen gav mig dock en hjärtattack :laughing:

3 gillningar

Tacklingen ligger redan hos nämnden

Armbåge på Åslund

1 gillning

Oj. Murphys lag. Man får aldrig vara glad. Vad tror vi? Tre, fyra matchers avstängning?

https://x.com/adam_stahl/status/1879974028997455949

Ajfan. Missade den helt