Bra match igår av Andre tyckte jag, över hela isen. Prickar han in formen nu?
Man ser på videon att han är först ur båset att gratta Borgs efter segermålet. Gillar glädjen och hans spel nu. Nu börjar det likna något. Man märker väldigt tydligt att Topp 6 mår bättre av honom i 5v5 än OSL.
Onekligen är man lite mer produktiva nu. Inget ont om OSL, men det är klart att en AP i form är på en helt annan nivå.
Diskussionen AP vs OSL är lagd på is för egen del
Att jämföra AP med OSL är som att jämföra en entrecote med en kalvsylta, inget ont om kalvsyltan den fyller sitt syfte men det är viss nivåskillnad precis som det är mellan AP och OSL!
Haha kalvsylta av allt. Trots skånning kunde jag tycka de va gott tidigare men nu på senare år så går de inte ner i regel.
Åter till huvudämnet, enkelt sagt så är de natt och dag jänförelse på AP och OSL.
LeJaques och ni andra hade helt rätt i att han skulle tillbaka till första/andra-femman. (är väl nästan två förstafemmor beroende på formen ?)
Jag hade inga som helst tvivel att en oskadad André hade detta i sig, det har han ju visat flera gånger och till och med i landslaget fått beröm för sin unika spets.
Men att han skulle nå hit så snart efter skadan var inte självklart för mig och därför ville jag vänta tills han var helt OK från skadan + visat lite mer innan jag ändrade ett vinnande lag.
Vi förlorade faktiskt också tre matcher i rad efter han kom in i uppställningen igen vilket litegrann spädde på tvivlet att han kanske inte var helt OK ännu.
Inte bara jag hade nog en viss oro att skada + ålder gjort det svårare med en comeback (han hade ju en räcka matcher innan skadan som var “sådär” - troligen beroende på skadan).
Men nu är det inget snack att han ska spela i högsta femman och bara skador etc. kan stoppa det.
PS Samtidigt gillar jag förstås OSL i det defensiva arbetet - att jaga motståndarna med aktiv skridskoåkning och inte låta dem husera i vår zon , det saknas just nu i vår nuvarande tredjelina.
Håller med. AP har kommit in i en form och verkar ha hittat glädjen i spelet, och då kan han vara såhär bra. Hoppas det håller i sig, för då kan han vara en av våra bästa spelare. Nu har det iofs bara gått 2 matcher som han haft bra stäm, men det ser verkligen ut att vara gamle goe andré från förr som är tillbaka
Att det är en nivåskillnad har nog ingen protesterat mot?
AP visade snabbt varför han ska gå före Lyrnäs.
För att inte ha haft “stäm” så måste jag då säga att det är rätt starkt av AP att ändå ha producerat i 4 av 7 matcher. Totalt 5 poäng på 7 matcher.
Då ska man också komma ihåg att han bara spelat med Luoto och Borgström de tre senaste. De andra matcherna har han fått lira med spelare som Teden, Brännström och Hugo Pettersson.
Så med andra ord. En AP utan stäm är fortfarande bättre i en toppkedja än en OSL med stäm.
Trodde själv inte att man skulle se så stor skillnad men tydligen så gör man det. Hatten av till AP som säger att han har mycket kvar att ge!
Hittade på Twitter, inte faktakollat, men stämmer säkert.
- Med AP i 1a kedjan: 3 mål i 5v5 på 3 matcher
- Utan AP: 2 mål på 14 matcher
2 av dom är ju åtminstone när AP gör mål igår till 2-1 och de matchavgörande 3-2 mot FBK, jag kan ha fel så då ska vi ha ytterligare 1 mål någonstans.
Riktigt fint! Låt han rida på vågen!
Rögle?
Möjligt, notera att det är 5 mot 5 som anses i inlägget.
Orkar inte kolla.
Bättre är det i vilket fall som helst.
Vill man ta i så betydligt bättre.
Du gör skäl för namnet, Rögle va de jag letade efter men minnet har redan gått på helg. Tack du och trevlig helg, SKÅL
AP gör ju poäng även när hans spel, eller samspelet i kedjan inte funkar som det ska, det är ju sen gammalt. Hans enorma spets gör ju att han petar in puckar lite då och då från ingenstans ändå. Nu verkar han ju ha hittat lite kemi med övriga laget och syns mer, och kommer förhoppningsvis synas ännu mer i protokollet. The sky is the limit för vår käre AP.
Rögle var väl i PP?