Möjligt att detta kan vara en anledning till att han inte har presterat som önskat de senaste matcherna annars?
Greppar efter halmstrån
Möjligt att detta kan vara en anledning till att han inte har presterat som önskat de senaste matcherna annars?
Greppar efter halmstrån
Är killen dåligt tränad bara? Konstigt att det alltid händer André
Kan hela laget varit skadat ?
Greppar efter halmstrån
Gäller nog tyvärr hela laget i så fall. Men jag håller med, om han går sönder varje gång han är i en annan miljö än HV71, kanske det säger en del om dagens HV71…
Det är ju fullt möjligt att hans problem varit mer permanenta och han spelat hela säsongen med känningar. Hockeyhjärtat kanske vill mer än kroppen faktiskt klarar av? Knepigt det där med idrottsskador.
Isf borde han tackat nej till landslaget och låtit kroppen vila kan man tycka.
inget nytt om Andrés skada?
“Tränaren Lindbom meddelar att det inte är särskilt sannolikt att Petersson kommer till spel mot Rögle.”
Hoppas verkligen han tackar nej till landslaget i framtiden. Helt meningslösa turneringar, D och E landslag, som slutar med ett kalkon VM där länderna kommer med sina C och D landslag är ju helt ointressant.
Fokusera på klubblaget istället. Har inte råd med skador och riskera att åka ur för något som inte har med ett riktigt landslag att göra. I ett riktigt landslag spelar de bästa som för tillfället inte är skadade.
Våra bästa spelare, kanske 100 styck, är i NHL och AHL med några undantag och de spelar inte i landslaget. Tänk ett fotbollslandslag med endast spelare från allsvenskan, inte jätteintressant va?
Spelar han ikväll? Någon som vet?
Nä det gör han inte.
Hur är statusen?
Min känsla är ju att Peterson är en spelare som helst av allt vill “lira” hockey.
Klarar han av att spela tråkig bottenlagshockey i 25 omgångar?
Samt hur är statusen på hans fysik efter denna skada? Var en bit från fjolårsformen redan i inledningen pga skadan från VM.
Måste spela nästa vecka… 6 poäng är ett måste
Han var riktigt på gång för nån vecka sedan då han tränade för fullt med laget. Idag tränade han bara lite lätt själv innan laget kom in. Han var med ca tio minuter med laget, sen klev han av.
Min lekmannabedömning är att han inte spelar den här veckan. Bästa scenariot är att han kan spela mot IKO den 19 dec, efter landslagsuppehållet. Men…även det kan va tveksamt. Känns inget bra.
Jag tror också att AP är långt från spel. Han höll inte för upptrappningen inför matchen mot TIK som han var anmäld i laguppställningen till. Han gick väldigt konstigt och såg ut att ha riktigt ont bara 30min innan nedsläpp där, så något verkade ha hänt under värmningen.
Kan nog snarare vara så att man måste börja titta på en ersättare.
Ingen kul läsning
Är det ljumskar så nojar jag över att man håller på som med Tikka.
Även om man är ivrig att få tillbaka Petersson så är det bättre att ge det chansen att läka ordentligt.
Hjärnskakningar, handleder, axlar och ljumskar borde man ge 1-2 veckors rehab extra. Tycker alltid spelare på alla nivåer kommer tillbaka för tidigt. Känns som att man ställer frågan “kan han spela” istället för “borde han spela?”
Lättare känning= 1 månads vila?
Så skrev jag för 24 dagar sedan
Jag trodde jag överdrev…tror inte AP spelar mer i år
Vad jag har hört är det dessvärre ljumskarna som spökar