Tråden om #20 André Petersson

Apropå matchen mot Frölunda.
Trevligt att AP inte bara gör poäng utan att han faktiskt tog tag i det och avgjorde match i två kritiska lägen. Har saknat den biten tidigare.

SHL’s snyggaste moppe-musch. :boom:

5 gillningar

Det mest korkade inlägget jag sett här på länge. Man kan inte bara tacka nej till Tre kronor. Isf är man körd i landslaget för alltid och även HV skulle nog straffas av förbundet. Det är inte samma som för NHL spelare.

Det var olyckligt att det blev som det blev men det är verkligen inte Andrés fel och att börja svamla om dåligt klubbhjärta pga detta är nästan det sämsta jag sett. Skärpning.

3 gillningar

Finns ju exempel på spelare som tackat nej. Sedan är tre kronor ett skämt, förstår inte varför det ska spelas en massa humbugturneringar och vm varje år.

Förr hade man ju Vikingarna, ett svenskt b-lag där förbundet samlade talang- och Elitseriespelare som sällan eller aldrig fått chansen tidigare till småturneringarna.

Ja, men då ska du tacka nej innan. Har du tackat ja får du sedermera inte säga nej förutom vid skada. André tackade ja INNAN matchen mot Luleå flyttades.

1 gillning

Alltså en cred till Andres balja 3-1 målet!
Vilket jävla skott han har.

:heart:

4 gillningar

Även André förtjänar lite kärlek, vår utan tvekan bästa forward. 21 mål och 42 pinnar, bäst när det gäller som mest. Ska bli sjukt kul att se honom i ännu bättre omgivning nästa säsong.

11 gillningar

Helt klart. Hade verkligen inte gått utan AP. Sjukt tacksam för denne herre

7 gillningar

Och att han har klarat sig utan allvarliga skador. Direkt avgörande spelare. Tack andre! <3

5 gillningar

Minns paniken när han lämnade tre kronor med misstänkt knäskada. Hade inte gått vägen utan honom.

Ja där räddades vår säsong. Faktum är att efter den incidenten har han varit totalt dominant på ett sätt jag inte skådat i HV-dressen på 20 år.

5 gillningar

Helt magiskt bra !!!

Instämmer helt. Utan Peterson hade detta inte gått. Snacka om att han burit laget på sina axlar den senaste tiden, gjort viktiga mål från egentligen ingenting flera gånger och jag ser MYCKET fram emot nästa säsong när han (förhoppningsvis) paras ihop med I. Brännström som han gjorde i Tre Kronor och dominerade även där. Vem centrar mellan dem?

4 gillningar

AP20 är nog det bästa jag sett i HV vad jag kan minnas…

Önskar verkligen att han får gå tillbaka till sitt “sniper-spel” och att vi bygger en omgivning runt honom där han får fokusera på det offensiva likt Tre Kronor.

1 gillning

Senaste 10 matcherna: 13 poäng (9+4).
Senaste 5 matcherna: 9 poäng (5+4).

Lägger den här.

5 gillningar

Håller med (kanske i konkurrens med Christensen som är en personlig favorit), Petersson har skills och ett öga för spelet som inte speciellt många andra spelare i SHL har. Se bara på straffen igår och att i stunden lösa uppkomna situationen och ändå göra mål. Iskallt!

3 gillningar

Man kan dock tycka att han kan avlossa sin kanon själv lite oftare. Igår hade han två superlägen där han osjälviskt spelade och chansen rann ut i sanden…

Sen det drivet och det jävlar anamma han har. Jag säg det inte först i höstas men fick verkligen ändra mig där. Han är en riktig pådrivare och kravställare. Känns som han ligger bakom mycket av det som skett med laget här i vändningen. Grymt jobbat. Hatten av!

1 gillning