Tråden om #20 André Petersson

Vi får hoppas AP20 kommer tillbaka i närheten av sitt gamla jag.

Än har han inte alls kommit igång så just nu tycker jag personligen han kan spela i en tredje eller fjärdekedja.

Form är en färskvara. Speciellt när man kommer till åren

Rimliga hade ju varit om siffrorna hade varit de omvända. Är nog ganska unikt faktiskt att det ser ut så här. Ej heller någon slump eller för litet urval. Går ju inte att vifta bort eller förklara bort heller, rena fakta och så det ser ut. Väldigt svårt att se att Liljander bortser från dessa siffror och ger honom det lukrativa kontrakt AP och hans galna agent begär. Tror han ser det på liknande sätt som Abbott såg situationen.

Är ju inte precis siffrorna som Rodri har i Man City precis…

2 gillningar

Just nu: HV:s poängsnitt med Borgström bekräftade. Och det är ingen rolig läsning för HV-fansen.

HV tar endast 1,05 poäng i snitt med Borgström. Det är anmärkningsvärt att laget inte tar fler poäng med en av seriens bästa spelare på isen. Om Borgström nu är så bra så borde ju det även synas på poängsnittet, kan man tycka.

Dessutom. När Borgström inte spelat snittar laget 2,0 poäng per match! :open_mouth:

Det enda rätta borde vara att ställa över AP och Borgström. HV tar ju inte poäng med dem på isen liksom. Anmärkningsvärt. Häpnadsväckande till och med!

Och med säger vi från sporten tack för ikväll och säger hej till nyheterna. Hört att turkiska zoo-fiskar säljer väldigt bra just när HV vinner, Lena. Kan inte vara en slump?!

10 gillningar

Tror du skriver i fel tråd

Haha, ok hur många matcher har borgström inte spelat då under tiden han varit i HV?

Misstänker att urvalet är för litet där för att det ska va nån vidare statistisk säkerhet på den där. Men intressant.

Är väl typ 82-2 skulle jag tippa på så en grym jämförelse. Två matcher…

2 gillningar

Jag använder samma logik som ni använder på AP. Tycker ni det är dumt. Ja, då får ni nog titta er själva i spegeln.

För fakta är det ju, enligt vissa. Oavsett hur många matcher det rör sig om eller ej. HV tar drygt 1 ynka poäng när Borgström spelar.

Jag undrar verkligen vad det är som gör att HV presterar så dåligt när Borgström spelar. Lika uppseendeväckande som den andra faktan ni dragit fram kring AP.

Er logik blir min logik i det här fallet.

4 gillningar

Du kanske använder samma logik men skillnaden är att du har jättedåligt statistiskt underlag.

Tillfälligheter som händer tillräckligt ofta med samma utfall slutar vara tillfälligheter.

3 gillningar

AP är kanske på dekis vad det verkar, men kan Robert Rosén ska väl ändå AP kunna? AP (och HV) måste hitta ett sätt att nå framgång med sina kvaliteter anno 24/25 och anpassa sitt spel därefter - för visst fan besitter han kvaliteter som fortfarande gör honom till en potentiellt bra SHL-spelare.

2 gillningar

Haha. Hur många matcher har AP spelat den här säsongen, hur många matcher har Borgström spelat?

Borgström har varit skadad mer sällan så då borde ju hans underlag vara ännu mer säkert enligt er logik. Skit i de två matcher han varit skadat. Är det inte anmärkningsvärt att HV med Borgström tar 1,05 poäng per match?

I grunden handlar detta om er “häpnandesväckande” fakta kring AP. Därav använder jag Borgström som exempel.

1 gillning

Tror ni kan lägga ner den där diskussionen nu då den börjar spåra ur. Ta soffläge, luta er tillbaka och ladda för plastförbränning imorgon :+1:t2:

18 gillningar

Kan inte nån bara temp låsa den här tråden i en vecka eller nåt?
Evigt malande om same same different name.

Nej, inte när vi diskuterar skillnad i poäng mellan närvaro och icke-närvaro.

I det fallet är det optimalt att ha spelat exakt hälften av matcherna för att ha så bra statistiskt underlag som möjligt.

Ska se om jag pallar räkna på det lite så kan jag presentera sen hur stor chans det är att det bara är slump i fallet AP mot i fallet Borgy som jämförelse. Men får bli en annan tråd och en annan dag tror jag :slight_smile:

1 gillning

Vi kan inte låsa tråden förrän LeJaques har erkänt att AP20 gör HV sämre

14 gillningar

Lycka till!

1 gillning

Det är så jävla tröttsamt att vissa indoktrinerade, vinkelögda människor lyckas få detta till AP’s fel?

Sluta upp bara. Han är definitivt inte orsaken till att HV tappat sin streak. Kolla på helheten istället, där individuella misstag, special teams (läs BP) och målvaktsspelet har gjort att vi har hamnat där vi är nu. Lägg ner att skylla på enskild spelare för haveri som inte har med det att göra… Så jävla tröttsamt. Skäms på er. På riktigt, skäms!

3 gillningar

Ät ägg.

4 gillningar

Idag är det AP20 tredje match! Nu ska han visa vilken spelare han är.
Jag är likgiltig till AP vara eller icke vara. Men nog fan ska kritikerna kunna förvänta sig mer en match som denna. Annars undrar man ju hur lång
startsträcka man ska ha av en stjärna.

Jag börjar verkligen tro på att spelare med fart och frenesi gör mer nytta än vad AP20 gör som han gjort de två senaste matcherna. Det går inte leva på gamla meriter. Ge han rätt omgivning idag så får vi hoppas han lever upp till hyllningskören.

1 gillning

Undra om blomman funderar på att ställa andré utanför laget idag? Inte så mycket pga Andrés egna prestation, utan mer för att testa om lagdynamiken förändras.

2 gillningar