Tror Torp slår honom där
Torp är väl jättelätt? Han kör ju full fräs.
När HVTV intervjuar Torp är han oftast väldigt pratglad. Men när han intervjuas av Cmore under match brukar han vara väldigt fåordig. Emil Andrae är med rätt svår under match, många klyschor och korta svar.
Tycker Torp varit klockren på cmore, tillräckligt många ord för min del.
Lite mer OnT så hoppas jag att det man hör om Tedens träning kommer ge resultat, får han bara tillbaka lite mer av sin speed så kan det nog bli en roligare säsong. Utan den så är det tämligen blekt… Ja och om han lär sig att släppa pucken lite oftare kanske.
Jo, det är nog Cmore-intervjuerna jag tänker på egentligen. Men hellre några få ärliga ord än en massa klyschor!
Bara jag som föredrar en klassisk intervju i omklädningsrummet före ’hemma hos mig i min 10 miljoners villa’?
såg inte ut som ett hus för tio millar?
Bor i Skåne så dålig koll på huspriserna i Jönköping men jag tror du fattar poängen.
Strunt samma, var off topic.
Hoppas vi får sen en kvick Teden i vinter nu när han har en rejäl sommarträning i benen.
7450000kr köpte han det för 2017.
Jag fattar poängen, men den är felplacerad imho. Han bor i en rätt ordinär villa, om än aningen trångt till grannar för att ha en pool. Jag hade nog valt en dyrare husinvestering för att få längre till grannar om jag varit hockeyproffs. Sen får man gilla intervjuer i hockeymiljöer mer än “hemma hos”, det är ok.
Känns som han prioriterat att ha nära till Garden. Tar typ 3 min för honom med sin lilla fatbike.
Jönköpings Ozzy Osbourne
De är ungefär lika snabba vid mikrofonen.
Tror ni det kan bli aktuellt att bryta kontraktet med Tedenby?
Lite som Frölunda gjorde med Patrik Carlsson.
Är ju ohållbart att ha en av seriens bäst betalda spelare i en fjärdekedja eller på läktaren.
Han bidrar ju i princip med ingenting till laget och är en säkerhetsrisk. Aldrig bra att ha det så i ett lag.
Drömmen vore om något lag, Schweiz ?, kunde ta över hans megakontrakt.
Då skulle vi kunna skaffa en riktig spetsspelare för pengarna istället. Skulle göra laget mycket starkare
Kan nog vara det sämsta, bland de sämsta säkerligen, kontraktet i HV historien om man ser till totalkostnad kontra prestation tyvärr.
Ge det några matcher till. Tyckte ändå att han kom ut som segrare från sargen några gånger i träningsmatchen. Något han inte lyckades med typ en enda gång förra säsongen.
Nu kom han ju visserligen ur gårdagens match med mål. Jag skulle säga, ge det hela säsongen, sen bör man ta beslut om framtiden.
Och nej. Tedenby kommer nog aldrig bli den ledande spelare han värvades för. En tokig felbedömning av Nubben. Däremot kan han nog göra en jäkla massa nytta i en mindre roll. Precis som den Patrik Carlsson du nämner.
Svår balansgång för Nubben då kan jag tycka. För hade han inte värvat Tedenby då som istället gått till FBK hade det nog blivit ganska högljutt här inne. Just då iallafall.
Vill minnas att det var Tedenbys kontrakt som samarbetspartners var med och sponsrade?